Obecnie użytkownicy Messengera mogą swobodnie komunikować się ze swoim znajomymi nie martwiąc się o reklamy na ekranach swoich smartfonów i tabletów. Możliwe jednak, że to się wkrótce zmieni. Pod koniec stycznia Facebook zaczął testy dla użytkowników aplikacji w Tajlandii i Australii. Testy te umożliwiają firmom dodawanie reklam na stronie głównej Messengera. Ich funkcjonalność jest podobna do fanpage’ów marek – klikając w nie będziemy mogli dowiedzieć się więcej o interesującej nas marce czy
zarezerwować usługę.
– Potencjał Messengera w kontaktach firm z klientami jest bardzo obiecujący. Nowe możliwości aplikacji mogą przyczynić się do budowania świadomości marki i zmniejszenia dystansu na linii marka – konsument – komentuje Anna Dziedzic, Managing Director 365 agencja. – Aby jednoznacznie ocenić to rozwiązanie musimy uzbroić się w cierpliwość i poczekać aż będą dostępne informacje na temat finalnego kształtu tego rozwiązania – dodaje.
Niestety pomysł nie spotkał się z entuzjazmem ze strony samych użytkowników. Podstawowym zarzutem jest przede wszystkim rozmiar reklam – obecnie są po prostu za duże. Zamiast zachęcać użytkowników do kontaktowania się z markami, wzbudzają niechęć. Użytkownicy niepokoją się również, że firmy będą mogły „zaśmiecać” im skrzynkę prywatnymi wiadomościami.
Należy pamiętać, że testy reklam w Messengerze dopiero się rozpoczęły i prawdopodobnie jeszcze wiele się zmieni zanim zagoszczą na stałe w aplikacji.