Wyjątkowe prezenty wyjątkowo dobrze się sprzedają. W przedświątecznym sezonie 2024 r. klienci Poczty Polskiej jeszcze chętniej niż rok wcześniej zamawiali dla swoich bliskich niezwykłe filmy i listy z życzeniami od samego Św. Mikołaja. Dynamika sprzedaży to niemal 140 procent.
Przez 7 tygodni ubiegłego roku – od 8 listopada do 23 grudnia – Poczta Polska sprzedawała wyjątkowe personalizowane produkty świąteczne: list i film od Św. Mikołaja.
List z atrakcyjnymi dodatkami był napisany bezpośrednio do dziecka, wydrukowany na ozdobnym papierze, przypieczętowany pieczęcią Mikołaja, zapakowany w świąteczną kopertę i wysyłany pod wskazany adres. Z kolei film zawierał przesłane przez klientów zdjęcia dzieci, a Mikołaj zwracał się z ekranu do obdarowanego po imieniu lub nawet dzwonił do niego w trakcie emisji. Filmy były dostępne w wersji dla jednego lub kilkorga dzieci.
Oba produkty można było sezonowo nabyć w placówkach pocztowych oraz przez internet. Poczta Polska sprzedawała kody, które do klientów trafiały SMS-em lub mailem. Można je było zrealizować na stronie partnera akcji – firmy Elfi. Co warto podkreślić, Poczta Polska zachęcała do zakupu tych wyjątkowych prezentów nie tylko dla dzieci, ale także dla dorosłych, którzy chcą znów poczuć magię świąt.
Produkty mikołajowe są w ofercie Poczty już od kilku lat i z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Ale w 2024 roku ich sprzedaż wzrosła skokowo. W porównaniu do 2023 roku dynamika sprzedaży w 2024 wyniosła niemal 140%. Produkty sprzedawały się równie dobrze zarówno stacjonarnie, jak i online.
Najchętniej kupowanym produktem był film w wersji standard (obraz HD) dla jednego dziecka. Wielu klientów wybierało również film premium (obraz Full HD) dla grupy oraz film standard dla grupy.
Osoby, które w 2024 roku lub wcześniej nabyły produkty od Mikołaja, podkreślają, że są to prezenty, które wyjątkowo cieszą dzieci. Są one zachwycone, że Mikołaj zwraca się do nich osobiście i wielokrotnie oglądają film lub czytają list. Dorośli, którzy otrzymali taki prezent, zaznaczają, że oglądając go, czują się, jakby wrócili do czasów dzieciństwa.