W dzisiejszym świecie danych, szybki i bezpieczny dostęp do informacji jest kluczowy dla sukcesu biznesu. Technologia Snowflake staje się nieodzownym narzędziem dla firm, które chcą efektywnie zarządzać danymi i wykorzystywać je do napędzania innowacji. Dlaczego warto z niej korzystać?
Snowflake to zaawansowana platforma danych w chmurze, która integruje funkcje przechowywania, przetwarzania i analizy danych. Dzięki swojej architekturze, umożliwia łatwe skalowanie zasobów oraz bezproblemową integrację z różnymi źródłami danych, oferując jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa i zgodności z regulacjami.
– Snowflake umożliwia firmom przetwarzanie ogromnych ilości danych w sposób skalowalny i efektywny, co jest kluczowe w dzisiejszym cyfrowym świecie. Dzięki tej technologii możemy znacznie przyspieszyć procesy analityczne i osiągnąć lepszą wydajność operacyjną. Widzimy wiele różnych zastosowań tej technologii w organizacjach m.in. branży logistycznej, automotive, healthcare, czy bankowej. Nasze kompetencje w technologiach Snowflake oraz Snowflake Cortex AI wykorzystywane są w licznych projektach, takich jak budowa nowych platform danych oraz migracje systemów z tradycyjnych baz danych typu Oracle do Snowflake – zauważa Dawid Benski, Delivery Architect Director w Capgemini Polska.
Zastosowania technologii Snowflake
Snowflake znajduje zastosowanie w wielu branżach i scenariuszach biznesowych, przynosząc korzyści na różnych etapach przetwarzania danych. W zakresie analityki biznesowej, umożliwia przetwarzanie ogromnych ilości danych oraz bardzo szybką integracje nowych scenariuszy biznesowych, co jest kluczowe w obecnie bardzo szybko zmieniającym się w sposób nieprzewidywalny świecie. Bezpośrednia integracja z rozwiązaniami generatywnej sztucznej inteligencji (GenAI) za pomocą rozwiązania Cortex AI, umożliwia bezpośrednie podpięcie modeli Large Language Models (LLM) do danych w Snowflake, bez potrzeby wykorzystywania innych platform.
Snowflake stanowi obecnie wiodącą technologie na rynku służącą do budowy nowoczesnych platform służących do zaawansowanej analityki. Doskonale nadaje się jako następca wysłużonych platform on-prem takich jak Oracle, które osiągnęły kres swojej skalowalności i zdolności do adaptacji do szybkich zmian i potrzeb, które są konieczne w obecnym świecie biznesu.
– Kiedy nasz klient z branży logistycznej znalazł się w takiej sytuacji zaproponowaliśmy mu wdrożenie Data Mesh, czyli zdecentralizowanego modelu przechowywania danych. To iście rewolucyjne podejście do rozwiązania problemów z dostępnością oraz wykorzystaniem danych pomiędzy domenami biznesowymi oraz w kierunku projektów wymaga również wsparcia odpowiedniej technologii. To właśnie Snowflake umożliwia implementację nowoczesnych platform dla danych dzięki wbudowanym zaawansowanym mechanizmom do integracji, zarządzania oraz współdzielenia danych (marketplace) – podkreśla Dawid Benski.
Snowflake okazuje się być idealnym wyborem nie tylko do migracji z tzw. systemów legacy, ale także z rozwiązań opartych na technologii chmurowej, które nie są tak innowacyjne ani nie oferują zintegrowanej platformy z usługami niezbędnymi do nowoczesnej analizy danych.
– Co ciekawe, obecnie na migracje do Snowflake decydują się nie tylko firmy, które pracują na starych systemach tzw. legacy. Prowadzimy również projekty polegające na migracji z chmury do chmury. Klienci decydują się na takie działania wiedząc, że Snowflake współpracuje z każdym wiodącym dostawcą rozwiązań cloud jak AWS, Azure czy GCP. To powoduje, że jest świetnym wyborem dla środowisk multicloud, które poszukują sposobu na łatwą integracje danych pomiędzy różnymi platformami. Snowflake, dzięki zintegrowanemu rozwiązaniu marketplace oraz najnowszemu Polaris (zapewniającemu zautomatyzowaną integracje z MS Fabric oraz innymi platformami), umożliwia to bez fizycznego kopiowania danych pomiędzy nimi. Takie podejście pozwala dywersyfikować współprace technologiczne, na czym często zależy największym organizacjom i swobodnie tworzyć systemy hybrydowe i multicloud – opowiada Dawid Benski.
Korzyści dla firm
Korzystanie z tej technologii przynosi firmom liczne korzyści, które przekładają się na ich efektywność i konkurencyjność na rynku. Jedną z kluczowych jest skalowalność. Co więcej, Snowflake automatycznie dostosowuje zasoby do bieżących potrzeb, co pozwala na efektywne zarządzanie kosztami i uniknięcie zbędnych wydatków. W tej technologii firmy płacą tylko i wyłącznie za rzeczywiste wykorzystanie mocy obliczeniowej, tzw model “pay as you go”. W odróżnieniu od większości rozwiązań konkurencyjnych w chmurach publicznych, nie ma potrzeby opłacania pracy maszyn przez całą dobę.
– Snowflake nie jest już wyłącznie rewolucyjnym rozwiązaniem w obszarze hurtowi danych. Snowflake stał się prawdziwą platformą, która umożliwia hostowanie modeli genAI, aplikacji klienckich, czy bezpośrednio wspierających pracę analityków biznesowych jak np. Streamlit. Dlatego oferujemy technologię Snowflake klientom, ponieważ ta platforma umożliwia budowę nowoczesnych rozwiązań analitycznych od początku do końca: od integracji danych, po ich współdzielenie i monetyzację (data marketplace – wszystko z jednego miejsca – podkreśla Dawid Benski.
Capgemini na całym świecie realizuje wdrożenia technologii Snowflake, będąc wiodącym i wielokrotnie nagradzanym partnerem tej firmy. Dzięki temu może nie tylko szkolić swoich pracowników, ale także wdrażać rozwiązania u klientów, współpracując bezpośrednio z dostawcą oprogramowania.
– Partnerstwo Capgemini i Snowflake umożliwia firmom pełne wykorzystanie potencjału danych. Capgemini oferuje ekspertyzę i wsparcie w zakresie wdrożeń, integracji oraz optymalizacji systemów danych. Dzięki temu firmy mogą osiągnąć znaczne korzyści operacyjne i konkurencyjne. Współpraca ta pozwala na szybsze wdrażanie innowacyjnych rozwiązań i skuteczniejsze zarządzanie danymi – zauważa ekspert Capgemini.
Snowflake to nowoczesna platforma danych, która rewolucjonizuje zarządzanie danymi w firmach. Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, skalowalności i bezpieczeństwu, pozwala firmom na efektywne zarządzanie danymi i wykorzystywanie ich do napędzania innowacji. Organizacje, które zdecydują się na wdrożenie tej technologii, mogą liczyć na znaczne korzyści operacyjne i konkurencyjne.