Networked Live firmy Sony, ekosystem zaprojektowany w celu optymalnego łączenia, wykorzystywania i udostępniania zasobów produkcyjnych, będzie stanowić rdzeń nowo wdrożonych środowisk produkcyjnych w Riot Games. Riot Games, wiodąca firma zajmująca się tworzeniem, publikowaniem i wspieraniem gier najbardziej skoncentrowanych na graczach – w tym League of Legends i VALORANT – jest klientem Nevion, spółki z grupy Sony, od 2019 roku. W tym czasie Riot wdrożył orkiestrację Nevion VideoIPath i Nevion Virtuosos z JPEG XS, aby zbudować globalne, rozwiązanie do zdalnej produkcji, które pozwala realizować turnieje i wydarzenia z dowolnej lokalizacji firmy.
Teraz Riot Games zainstaluje modułowy mikser Sony MLS-X1 do transmisji na żywo i rozszerzy wykorzystanie VideoIPath do sterowania transmisją, dodając jednocześnie federację zasobów, która ma na celu umożliwienie współpracy systemów orkiestracji w obrębie lokalizacji i między nimi.
MLS-X1 to zwrotny i wysoce skalowalny mikser, który umożliwia podłączenie wielu jednostek w celu uproszczonej rozbudowy, z myślą o przyszłości. Zasoby miksera można podzielić, umożliwiając wykorzystanie go, jako wielu mniejszych jednostek przetwarzających lub łączyć w celu obsługi większych programów, w zależności od wymagań produkcyjnych. Riot będzie korzystał z MLS-X1 w Dublinie w Irlandii oraz w swoim drugim zdalnym hubie produkcyjnym w Seattle, który rozpoczął pełną działalność w tym roku.
VideoIPath zapewnia orkiestrację i kontrolę Software Defined Networking (SDN) do łączenia, orkiestracji i optymalizacji przepływów mediów w różnych sieciach (Serial Defined Interface [SDI] i Internet Protocol [IP]). Riot niedawno zaktualizował te możliwości z uwzględnieniem potrzeb nowoczesnej kontroli transmisji w nowym zdalnym centrum produkcyjnym w Seattle. Dodatkowo, korzystając z funkcji federacji systemu, Riot połączy swoje lokalizacje w Dublinie i Seattle, aby lepiej wykorzystać wiele autonomicznych instancji VideoIPath.
– Technologia jest istotnym elementem zdolności Riot do realizacji innowacyjnych produkcji e-sportowych, pomaga nam łączyć się i w znaczący sposób angażować fanów e-sportu na całym świecie – powiedział James Wyld, główny inżynier infrastruktury w Riot Games.
– Doświadczenie z ekosystemem Sony Networked Live pozwoliło nam stworzyć potężny, globalnie połączony model, który zapewnia elastyczność i wydajność w produkcji naszych programów. Zdecydowaliśmy się rozszerzyć współpracę z firmą Sony, ponieważ widzimy, że podziela ona nasze zaangażowanie, pasję i wizję innowacji, które pomogą nam jeszcze bardziej ulepszyć transmisje na żywo i stworzyć oszałamiające wrażenia dla fanów.
– Riot Games nadal przesuwa granice produkcji wydarzeń na żywo dzięki wykorzystaniu innowacyjnych technologii – powiedział Kento Sayama, wiceprezes ds. rozwiązań do przetwarzania obrazu w Sony Electronics. – Dzięki niesamowitym postępom, jakie poczyniliśmy w naszej ofercie Networked Live, a także dzięki ciągłemu wsparciu i konsultacjom, Riot Games umożliwiło scentralizowane udostępnianie zasobów na całym świecie, co zapewnia wszechobecność i priorytetową współpracę. Z niecierpliwością czekamy na wzmocnienie naszych relacji i ostateczne dostarczenie fanom radości z gier w czasie rzeczywistym.
Networked Live to kompleksowe portfolio rozwiązań, produktów, usług i partnerów, które łączy hybrydowe przetwarzanie lokalne i przetwarzanie w chmurze z łącznością sieciową, w celu transformacji logistyki i ekonomii krytycznej, wysokiej jakości produkcji na żywo.