Ericsson osiągnął ważny kamień milowy i umocnił swoją pozycję: rozwiązania rozliczeniowe i bilingowe firmy Ericsson obsługują już dwa miliardy subskrypcji, co według serwisu WCIS (World Cellular Information Service) odpowiada 31-procentowemu udziałowi w światowym rynku. Systemy wsparcia operacyjnego i biznesowego (OSS/BSS) działają w ramach uproszczonego, konwergentnego procesu, który obejmuje usługi typu prepaid i postpaid, komunikację głosową i transfer danych
urządzenia stacjonarne i mobilne oraz handel detaliczny i hurtowy, w czasie rzeczywistym. Dotyczy to również tradycyjnych usług telekomunikacyjnych, takich jak SMS, MMS, komunikacja głosowa i szerokopasmowa oraz Quadruple Play (połączenie telefonii stacjonarnej i mobilnej, Internetu i telewizji). Ponadto Ericsson wspiera nowe rozwiązania typu machine-to-machine (komunikacja między urządzeniami) i oferuje zaawansowane funkcje zarządzania abonentami i partnerami, które stwarzają operatorom duże możliwości w zakresie innowacji.
– Rozwiązania rozliczeniowe i bilingowe firmy Ericsson umożliwiają operatorom telekomunikacyjnym obsługę wszystkich klientów, partnerów i usług. Warunkiem uelastycznienia oferty rynkowej dla subskrybentów w Polsce jest udoskonalanie systemów OSS/BSS przez operatorów – powiedział Sławomir Dziewiatowski, nowo mianowany Head of OSS/BSS Engagement Practice na Europę Centralną w firmie Ericsson.