Już 1 sierpnia rusza akcja Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce – „Powrót do szkoły”. Po raz trzeci Stowarzyszenie będzie zbierać pieniądze na szkolne wyprawki i zajęcia edukacyjne dla opuszczonych i osieroconych dzieci. W tym roku do akcji przyłączyli się operatorzy sieci komórkowych Orange, T-Mobile Polska, Play i Plus. Dzięki ich pomocy akcję Stowarzyszenia można wesprzeć wysyłając charytatywny SMS o treści POMAGAM na numer 74 565 (koszt 4zł + VAT).
Operatorzy cały przychód uzyskany z serwisu SMS przekażą SOS Wioskom Dziecięcym.
Według raportu Centrum Badania Opinii Społecznej, w ubiegłym roku rodzice wydali średnio 1 122 zł na wyprawkę dla jednego ucznia. W każdej rodzinie SOS jest od 5 do 8 dzieci, kwotę tę zatem należy pomnożyć 5-8 razy. Horrendalne ceny podręczników to ogromne wyzwanie finansowe dla rodziców SOS, dlatego niezwykle ważna jest pomoc darczyńców.
–Zrobię wszystko by powierzone mi dzieci nie wyróżniały się na tle klasy w inny sposób niż poprzez osiągane sukcesy edukacyjne. Nie chcę aby wstydziły się i czuły gorsze od swoich kolegów – mówi Anna Nawrocka, Mama SOS, Siedlce.
Wsparcia potrzebują również maluchy uczęszczające do świetlic prowadzonych przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Dzieci pochodzą z wielodzietnych rodzin, w których brakuje środków do życia. Wiele z nich niechętnie wraca do szkoły po wakacyjnej przerwie ponieważ nie mają podręczników i przyborów szkolnych. Dzieci wstydzą się biedy i ubóstwa.
Kampania “Powrót do szkoły” potrwa od sierpnia do końca października. W stworzeniu materiałów reklamowych z pomocą Stowarzyszeniu przyszła agencja Ogilvy&Mather Advertising, która jest autorem zarówno idei kreatywnej jak i opartych na niej reklam telewizyjnych i prasowych. Spot telewizyjny wyreżyserował Jan Macierewicz, a zdjęcia do reklam prasowych wykonał Jan Kriwol. Akcję SMS obsługuje technicznie Digital Virgo SA.