Wystartowała 4. edycja Think Big – programu dla przedsiębiorców organizowanego przez UPC Biznes – operatora nowoczesnych usług telekomunikacyjnych dla firm. Głównym założeniem Think Big jest wsparcie projektów biznesowych tworzonych przez pasjonatów nowych technologii. W tym roku program będzie realizowany na nowych zasadach – do rywalizacji o możliwość globalnego rozwoju biznesu pod skrzydłami największego dostawcy usług cyfrowych w Polsce, w postaci szansy na współpracę oraz
nagrodę pieniężną od UPC staną przedsiębiorcy z Polski, Czech, Rumunii, Słowacji i Węgier.
Think Big to program dla przedsiębiorców, którzy chcą rozwijać swój biznes w oparciu o nowe technologie. W ramach programu mają szansę skorzystać z globalnego doświadczenia i wiedzy ekspertów UPC. Celem programu jest wsparcie przedsiębiorców poprzez umożliwienie im doskonalenia produktów i usług. UPC z powodzeniem prowadzi program od 2012 r., który do ostatniej edycji włącznie zanotował blisko 500 zgłoszeń od przedsiębiorców o różnorodnej historii i doświadczeniu biznesowym.
Zgodnie z nowymi zasadami programu, zgłaszany projekt będzie musiał wykazać się potencjałem biznesowym w jednym z trzech obszarów – B2B, customer experience, narzędzia i technologie marketingowe, i być prowadzony na rynku w Polsce, Czechach, Rumunii, Słowacji lub na Węgrzech. O powodzeniu uczestników w konkursie ma zadecydować potencjał biznesowy, oryginalność i dojrzałość zgłaszanego rozwiązania oraz jego synergia z rozwiązaniami poszukiwanymi przez UPC. Zwycięzca otrzyma 10.000 euro i możliwość wypracowania modelu współpracy z UPC. Przewidziano także specjalną nagrodę Jury w wysokości 10.000 euro.
Organizatorzy podkreślają, że udział w programie może być – wzorem ostatnich lat – przepustką do globalnego rozwoju biznesu. Uczestnicy Think Big nie tylko nawiązują w trakcie jego trwania nowe kontakty, ale także przyciągają uwagę inwestorów i najważniejszych mediów śledzących biznesowe trendy.
– Rozwój innowacyjnej przedsiębiorczości postępuje dziś w niezwykle dynamicznym tempie, a twórcy biznesów z Europy Środkowo-Wschodniej cechują się szczególną odwagą i determinacją w budowaniu swojej przewagi konkurencyjnej. Dodatkowo, wraz z rozwojem Internetu i wzrostem liczby urządzeń z dostępem do sieci zanikają bariery komunikacji, co sprawia, że prowadzenie firmy z globalnymi ambicjami stało się o wiele bardziej realne niż kiedykolwiek. Think Big to program, którym chcemy dać szansę kreatywności pokolenia, które z nowoczesnych technologii korzysta w codziennej pracy. Chcemy też przyczynić się do dalszego wzrostu gospodarki cyfrowej w zarówno w Polsce, jak i w całym regionie. – mówi Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska.
Tegoroczna edycja Think Big będzie składała się z trzech etapów. By zgłosić się do programu należy w terminie od 18. października do 15 grudnia 2016 wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej programu www.thinkbig.pl. Równocześnie – w Polsce i poza jej granicami – będzie trwał proces „scoutingu”, realizowany przez partnera merytorycznego programu, D-Raft. W ramach tego etapu Jury dokona wyboru 20 rozwiązań. Na przestrzeni listopada – stycznia potrwa półfinałowa faza sesji wewnętrznych w UPC. Etap ten wyłoni 10 najlepszych projektów, których twórcy wezmą udział w warsztatach finałowych Think Big, a następnie zostaną poddani ocenie jury w trakcie Wielkiego Finału w marcu 2017.
W skład kapituły jurorskiej tegorocznej edycji konkursu Think Big weszli niezależni eksperci biznesowi i członkowie zarządu UPC Polska, w tym min. Michał Olszewski – wiceprezydent m. st. Warszawy i inicjator Centrum Przedsiębiorczości Smolna; Piotr Chęciński – autor programów telewizyjnych, publicysta; Olga Kozierowska – Inicjatorka promocji przedsiębiorczości kobiet, twórczyni projektu Sukces Pisany Szminką, Artur Kurasiński – bloger i przedsiębiorca; Przemysław Pająk – redaktor naczelny Spidersweb; Arkadiusz Piechocki – Partner w SpeedUp Venture Capital Group; Tomasz Rudolf – Prezes D-Raft; Sergiusz Sawin – Wiceprezes D-Raft; Cezary Szymanek – Redaktor naczelny Bloomberg Businessweek i magazynu Sukces; Łukasz Wejchert – założyciel firmy Dirlango, inwestor; Paweł Zielewski – zastępca redaktora naczelnego magazynu FORBES; Dariusz Żuk – prezes Polski Przedsiębiorczej.
Program THINK BIG został objęty Patronatem Honorowym Ministerstwa Rozwoju oraz Prezydenta m. st. Warszawy. Pieczę medialną sprawuje Forbes, Bloomberg Businessweek i Spider’s Web. Partnerami są: SpeedUp Venture Capital Group, Aula Polska, THINK TANK oraz Think Tank Cyfrowy. Partnerem merytorycznym programu jest D-Raft.