VEVO, wiodąca platforma oferująca materiały muzyczne i rozrywkowe, dostępna jest już w Polsce. Dla polskich wielbicieli muzyki wszelkiej maści oznacza to dostęp do ponad 75 tysięcy wysokiej jakości materiałów muzycznych, od teledysków, przez koncerty, po najświeższe wiadomości od zagranicznych i polskich gwiazd estrady. Do tej pory materiały VEVO były w Polsce dostępne tylko poprzez portal YouTube. Wejście serwisu do naszego kraju rozszerza jego dostępność o w pełni funkcjonalną stronę
internetową VEVO.com, stronę mobilną oraz aplikacje na smartfony, iPady i konsolę Xbox.
Za pośrednictwem VEVO zarówno artyści, jak i fani, mogą dzielić się muzyką, którą kochają. W ten sposób platforma zapewnia spersonalizowane materiały dostępne zawsze, wszędzie i całkowicie za darmo. Listy odtwarzania są generowane na podstawie aktywności użytkowników w Internecie, np. na Facebooku. Internauci mogą także tworzyć własne playlisty i dzielić się nimi ze swoimi znajomymi poprzez ulubione portale społecznościowe. VEVO oferuje również materiały na żądanie oraz funkcję ciągłego odtwarzania video.
Dzięki intuicyjnej wyszukiwarce, poruszanie się po ogromnej bibliotece VEVO jest łatwe, proste i przyjemne. Znalezienie teledysków swojego ulubionego artysty, jego koncertów czy też innych materiałów jemu poświęconych trwa zaledwie kilka chwil.
Uruchomienie platformy dla polskich użytkowników zbiega się z festiwalem muzycznym The Great Escape 2013, którego Polska jest gościem specjalnym. VEVO, które od lat współpracuje z festiwalem, zapewni jego uczestnikom potężną dawkę muzyki sprowadzając do The Warren w Brighton dziewięciu brytyjskich wykonawców. The Great Escape to trzydniowy festiwal prezentujący wschodzące gwiazdy muzyki popularnej. Wszystkie koncerty będą nagrywane i udostępniane użytkownikom VEVO w formie materiałów na żądanie.
POCZĄTEK VEVO
Platforma VEVO powstała w Stanach Zjednoczonych w grudniu 2009 roku. Jest odpowiedzią na potrzeby użytkowników poszukujących wyjątkowych materiałów video i zainteresowanych tworzeniem własnych playlist. Platforma zyskała zainteresowanie przedstawicieli branży marketingu ze względu na szeroką grupę odbiorców oraz wysoką jakość publikowanej treści. VEVO jest także atrakcyjne ze względu na lepszą organizację powierzchni reklamowej w porównaniu do telewizji i innych platform internetowych.
W ciągu pierwszych trzech lat firma zainwestowała w materiały muzyczne i oprogramowanie ponad 200 milionów dolarów, które bezpośrednio trafiły do właścicieli treści, artystów i kompozytorów piosenek, udostępniających VEVO licencje.