BLIK SK, dawniej VIAMO, konsekwentnie rozwija swoją działalność na słowackim rynku. Po rozszerzeniu współpracy z Tatra banka, spółka zacieśnia relacje z kolejnym bankiem prężnie działającym na Słowacji. Celem partnerstwa z mBank SK jest pełna integracja BLIKA z aplikacją mobilną tej instytucji i udostępnienie klientom bezpiecznych i wygodnych płatności mobilnych podczas zakupów w sklepach internetowych.
Więcej BLIKA na słowackim rynku
Zgodnie z założeniami strategicznymi, BLIK kontynuuje ekspansję na rynku europejskim. Po sfinalizowaniu przejęcia słowackiej firmy VIAMO i przekształceniu jej w BLIK SK, oferta spółki została wzbogacona o nowoczesną metodę płatności BLIK. Obecnie firma nawiązuje kluczowe partnerstwa i prowadzi działania mające na celu wdrożenie rozwiązania w kolejnych instytucjach. W ostatnim czasie decyzję o uruchomieniu BLIKA w pełnej integracji z aplikacją mobilną podjął mBank SK. Organizacje rozpoczęły właśnie prace związane z udostępnieniem tej usługi klientom banku w kanale e-commerce.
– mBank od samego początku uczestniczy w systemie BLIK na polskim rynku, szybko wdrażając kolejne innowacyjne funkcje, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem użytkowników. Między innymi dzięki tej współpracy, w bardzo krótkim czasie stał się on wszechstronnym i powszechnym narzędziem płatniczym. Teraz wspólnie z zespołem mBanku dążymy do przeniesienia najlepszych doświadczeń i praktyk na tutejszy rynek, aby również słowaccy użytkownicy mogli cieszyć się komfortem i bezpieczeństwem płatności. To kolejny, ważny krok w rozwoju BLIKA poza granicami Polski. Przed nami jednak dalsze inicjatywy i projekty. Jednocześnie pozostajemy otwarci na współpracę z innymi uczestnikami rynku, którzy chcą wdrożyć oferowane przez nas rozwiązanie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.
Bezpieczne płatności w ramach aplikacji mobilnej
BLIK to prosty, wygodny i bezpieczny sposób płatności, który umożliwia bezpieczne transakcje w e-commerce. Aby z niego skorzystać, użytkownicy generują 6-cyfrowy kod w aplikacji bankowej, który następnie wpisują na stronie płatności. Po tym kroku widzą wszystkie szczegóły transakcji i zatwierdzają ją swoim PIN-em w aplikacji. Cały proces trwa zaledwie kilka sekund i jest bardzo intuicyjny dla użytkowników. W Polsce, gdzie powstało to rozwiązanie, z systemu aktywnie i regularnie korzysta już ponad 16 mln osób.