Wyzwania w wyszukiwaniu lokalnym zaprezentowane podczas spotkania branżowego poświęconego rynkowi mobilnemu – Generation Mobile 2013. Technologia mobilna dzisiaj staje się masowa – ponad 88% Polaków posiada telefon komórkowy, a 19% z nich – smartfon’a.* To właśnie smartfon przestał spełniać funkcję urządzenia przeznaczonego wyłącznie do prowadzenia rozmów, a wykorzystywany jest m.in. do przeglądania Internetu, korzystania z usług lokalizacyjnych czy rozrywki.
Stał się najlepszą formą poszukiwania informacji. Jak wynika z badania Generation Mobile 2012, korzystamy z niego cały czas, nawet podczas rodzinnych obiadów czy pobytu w kościele. Dane Polskiego Badania Internetu pokazują, że 63% wykorzystania Internetu mobilnego w smartfonach stanowi wyszukiwanie lokalne.
Przed ekspertami ds. nowych technologii duże wyzwania w dziedzinie geolokalizacji. Z kolei użytkownicy oczekują, iż szukanie w pobliżu czyli tzw. „lokalne” zaspokoi większość ich potrzeb. Przede wszystkim ważna jest szybkość działania i trafność wyników.
Obecnie użytkownicy chcą, aby aplikacje nie tylko szybko wyszukiwaly informacje, ale również brały pod uwagę dodatkowe czynniki takie jak pogodę, porę dnia, korki czy dane na temat firmy np. lokalizację, godziny otwarcia czy dostępność produktu. Optymalnie gdyby również uwzględniały płeć, wiek czy zainteresowania użytkownika.
– Mobilne wyszukiwanie lokalne staje przed dużym wyzwaniem, jakim jest trafność wyników. Na przykładzie naszej nowej aplikacji mobilnej Panorama Firm widzimy, że użytkownicy wpisują różne zapytania np. piła (miasto lub narzędzie) i liczą, że aplikacja sama się domyśli o co pytamy. Dążymy do sytuacji, kiedy będziemy potrafili pokazać najbardziej trafne wyniki, pasujące do zapytania – komentuje Magnus Gagnelid, Kierownik Produktu Mobile w Eniro Polska.
Nowej generacji aplikacja mobilna Panorama Firm 2.0 należąca do firmy Eniro Polska, podążając za najnowszymi trendami na rynku technologii mobilnych wprowadziła możliwość wyszukiwania lokalnego.