czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku

    Zobacz również

    Ponad 84 proc. polskich gospodarstw domowych posiada telefon komórkowy, a jedynie niecałe 40 proc. gospodarstw domowych deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego – wynika z raportu UKE „Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2011 roku”. Wyniki badania wskazują na wysoki stopień nasycenia usługami telekomunikacyjnymi. Telefon, niezależnie od wykorzystywanej w tym celu technologii, posiada zdecydowana większość badanych (95,5 %).

    - Reklama -

    Rynek telefonii stacjonarnej – najważniejsze dane:

    • W 2011 roku 38,9 % badanych gospodarstw domowych deklaruje posiadanie telefonu stacjonarnego w gospodarstwie domowym.
    • Telefon stacjonarny jest przede wszystkim ważnym narzędziem kontaktu w rozmowach lokalnych. Częstotliwość korzystania z telefonu stacjonarnego w rozmowach lokalnych jest wysoka, ponieważ 29,2 % badanych korzysta z niego codziennie, a blisko połowa badanych (47,0 %) kilka razy w tygodniu.
    • Czynnikiem mającym zasadniczy wpływ na decyzje o zmianie operatora pozostaje wysokość abonamentu za świadczone usługi. Ponad połowa badanych (52,0 %) mogłaby całkowicie zrezygnować z posiadania telefonii stacjonarnej , gdyby podwyżki abonamentu przekroczyły 10 %.
    • Istotne płaszczyzny oceny to zakres oferowanych usług i dostępność obsługi (średnie po 3,9).
    • Jako przyczynę nieposiadania telefonu stacjonarnego badani najczęściej podawali posiadanie i użytkowanie telefonu komórkowego (80,4 %).
    • Średnia miesięczna opłata za telefon stacjonarny w gospodarstwie domowym wynosi około 62,1 PLN. Najliczniejszą grupę posiadaczy telefonów stacjonarnych stanowią osoby płacące rachunki od 51 do 100 PLN miesięcznie (40,0 %).


    Rynek telefonii komórkowej – najważniejsze dane:

    • Posiadanie telefonu komórkowego deklaruje 84,2% badanych gospodarstw domowych.
    • Znajomość spontaniczna trzech największych marek telefonii komórkowej wyniosła odpowiednio: Orange – 86,1 %, Plus – 82,3 % oraz T-mobile (dawniej Era) – 75,5 %. Dwie trzecie respondentów wymienia markę Play (66,6 %), a ponad połowa Heyah (52,0 %). Ponad jedna czwarta respondentów (26,8 %) zna markę Sami Swoi, a ponad jedna piąta (21,4 %) „36,6”.
    • Najczęściej wykorzystywanymi usługami telefonii komórkowej są połączenia wewnątrz własnej sieci, z których większość respondentów korzysta codziennie (63,0 %) lub kilka razy w tygodniu (30,2 %). Porównywalnie często wykonywane są połączenia do innych sieci komórkowych, do których 41,9 % respondentów dzwoni codziennie, a 39,6 % kilka razy w tygodniu. Popularną metodą komunikacji za pomocą telefonii komórkowej są również wiadomości tekstowe SMS, które są wysyłane codziennie przez 38,2% respondentów, a przez blisko jedną trzecią (30,3 %) kilka razy w tygodniu.
    • Oferta cenowa oraz promocje i rabaty są głównymi kryteriami branymi pod uwagę przy wyborze operatora telefonii ruchomej, natomiast najmniej ważnym czynnikiem jest cena usług w roamingu.
    • Całkowita średnia miesięczna opłata za korzystanie z telefonu komórkowego jest znacznie wyższa w przypadku osób płacących abonament (69 PLN), niż użytkowników kart pre-paid (42 PLN), czy mix (41 PLN).
    • Wśród osób wyjeżdżających za granicę z roamingu w innych krajach UE korzysta więcej niż połowa badanych (59,8 %). W ramach roamingu badani najczęściej wysyłają SMS-y oraz odbierają połączenia głosowe (odpowiednio 81,4% oraz 81,1%). Niemal równie dużo osób wykonuje połączenia głosowe – 78,2 % badanych. Najmniej popularne wśród respondentów jest korzystanie z Internetu w roamingu (3,9 %).
    ŹródłoUKE
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...