Spółka Samsung Electronics Co. Ltd. ogłosiła dziś wyniki finansowe za czwarty kwartał i rok finansowy 2024.
W kwartale zakończonym 31 grudnia 2024 r. organizacja zaksięgowała 75,8 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 6,5 bln KRW zysku operacyjnego. Za cały rok spółka odnotowała 300,9 bln KRW przychodu i 32,7 bln KRW zysku operacyjnego.
Chociaż przychód i zysk operacyjny w czwartym kwartale spadły w relacji kwartał do kwartału, roczny przychód osiągnął drugi najwyższy rekord, przewyższony tylko w 2022 r. Tymczasem zysk operacyjny spadł o 2,7 bln KRW kwartał do kwartału ze względu na nawyżkę podaży nad popytem, szczególnie w przypadku produktów IT oraz wzrost wydatków, w tym badań i rozwoju.
Choć ogólna poprawa dochodów może być ograniczona ze względu na słabość rynku półprzewodników, spółka dąży w pierwszym kwartale 2025 r., do utrzymania wzrostu poprzez zwiększoną sprzedaż smartfonów ze zróżnicowaną funkcjonalnością AI, a także produktów premium wydziału Device eXperience.
Na cały 2025 rok firma planuje zwiększyć korzyści technologiczne i produktowe wynikające ze sztucznej inteligencji, nadal zaspokajać przyszły popyt na produkty o wysokiej wartości i dynamizować wzrost sprzedaży w segmentach premium.
Spodziewając się przewagi podaży nad popytem na produkty wydziału Device Solutions w pierwszej połowie roku, firma skupi się na utrzymaniu wiodącej roli w technologiach, by uzyskać wzrost w perspektywie od średnio- do długoterminowej. Samsung Display Corporation będzie starać się wzmocnić swoją wiodącą pozycję w produktach wysokiej klasy poprzez zwiększanie konkurencyjności produktów, a wydział Device eXperience skupi się na szerszym oferowaniu sztucznej inteligencji w zróżnicowanym portfelu produktów.
Wydatki inwestycyjne spółki w 2024 r. osiągnęły w sumie 53,6 bln KRW, w tym 46,3 bln KRW w wydziale Device Solutions i 4,8 bln KRW w Samsung Display Corporation. W czwartym kwartale suma wynosiła 17,8 bln KRW – 16 bln KRW w wydziale Device Solutions i 1 bln KRW w Samsung Display Corporation.
Półprzewodniki zoptymalizują portfel ukierunkowany na zaawansowane węzły półprzewodników
Wydział Device Solutions zaksięgował w czwartym kwartale 2024 r. 30,1 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 2,9 bln KRW zysku operacyjnego.
Wydział Memory Business osiągnął w czwartym kwartale rekordowy przychód, do czego przyczyniła się wyższa średnia cena sprzedaży ogółu pamięci DRAM ze względu na większy obrót pamięciami o dużej przepustowości (HBM) i chipami DDR5 o wysokim zagęszczeniu dla serwerów. Jednak zysk operacyjny nieznacznie spadł w porównaniu z poprzednim kwartałem z powodu zwiększenia nakładów na badania i rozwój z myślą o utrzymaniu dominacji technologicznej, a także początkowo silnego przyrostu kosztów zwiększania zdolności produkcji najnowocześniejszych węzłów półprzewodnikowych.
W związku z utrzymującą się niepewnością popytu, w pierwszym kwartale 2025 r., wydział Memory Business powiększy udział produktów o wysokiej wartości dodanej w swoim portfelu, przyspieszając migrację do najnowocześniejszych węzłów w celu odpowiedzenia na popyt na produkty wysokowydajne o wysokiej gęstości półprzewodników.
W przypadku pamięci DRAM, wydział Memory Business stara się zwiększyć udział sprzedaży chipów DDR5 i LPPDR5X poprzez przyspieszenie przejścia do litografii 1-nanometrowej. Jeśli chodzi o pamięci NAND, wydział jest na etapie migracji z technologii V6 do V8, jednocześnie zwiększając sprzedaż dysków SSD serwerowych opartych na pamięciach z komórkami czterobitowymi 7-ej generacji (V7 QLC).
Oczekuje się, że ogólne zapotrzebowanie rynku na pamięci zacznie rosnąć począwszy od drugiego kwartału 2025 r. Wydział Memory Business zmniejsza udział starszych produktów DRAM i NAND w swoim portfelu, by dostosować się do popytu rynku i przyspieszyć migrację do najnowocześniejszych węzłów. Wydział będzie nadal wzmacniać swoją konkurencyjność i optymalizować portfolio, zwiększając udział produktów o wysokiej wartości dodanej, takich jak pamięci HBM, DDR5, LPDDR5X, GDDR7 i serwerowe SSD oparte na zaawansowanych węzłach przetwarzania danych.
Dochody wydziału System Large-Scale Integration Business spadły w tym kwartale z powodu słabego popytu na rynku rozwiązań mobilnych oraz wydatków na badania i rozwój najnowocześniejszych produktów.
Oczekuje się, że w pierwszym kwartale 2025 r. dochody pozostaną niskie z powodu opóźnionego wejścia na rynek kluczowych zintegrowanych rozwiązań sprzętowo-programowych (SoC). Jednak spodziewany jest wzrost zapotrzebowania na komponenty bazowe, takie jak czujniki obrazu i układy scalone sterowników wyświetlaczy w związku z premierami nowych flagowych smartfonów.
W 2025 r. wydział System Large-Scale Integration Business skoncentruje się na dalszej optymalizacji swojego głównego rozwiązania SoC. W przypadku czujników obrazów, wydział aktywnie odpowie na popyt na wysoką rozdzielczość – na przykład 200-megapikselowymi aparatami głównymi i teleobiektywami.
Ogólny zysk wydziału Foundry Business spadł z powodu niższych wskaźników wykorzystania i wyższych wydatków na badania i rozwój technologii zaawansowanych węzłów. Jego technologia GAA 2 nm jest aktywnie rozwijana, a pakiet rozwojowy do niej trafia już do odbiorców, by mogli projektować produkty, podczas gdy proces 4 nm jest nadal wykorzystywany do masowego wytwarzania wysokowydajnych produktów obliczeniowych przynoszących stabilne dochody.
Patrząc w przyszłość, oczekuje się, że dochody w pierwszym kwartale 2025 r. pozostaną niskie z powodu słabego popytu na rozwiązania mobilne przy stałych obciążeniach kosztowych wynikających z niższych wskaźników wykorzystania. W tym środowisku wydział Foundry Business skoncentruje się na przyspieszeniu rozwoju i dojrzewania najnowocześniejszych procesów w celu zwiększenia potencjału sztucznej inteligencji i wysokowydajnych produktów obliczeniowych, a także zainteresowania odbiorców zaawansowanymi węzłami półprzewodnikowymi.
Jeśli chodzi o 2025 r., wydział będzie nadal pozyskiwać zamówienia od głównych klientów, zwiększając i stabilizując technologię GAA 2 nm, wzmacniając jednocześnie infrastrukturę technologii i projektowania 4 nm, by zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne i wysokowydajne produkty obliczeniowe.
Samsung Display Corporation zwiększy konkurencyjność swoich produktów w 2025 r.
Spółka Samsung Display Corporation zaksięgowała za czwarty kwartał 8,1 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 0,9 bln KRW zysku operacyjnego.
Odnotowała spadek zysków kwartał do kwartału z powodu mniejszego popytu na smartfony i rosnącej konkurencji w branży mobilnej, jednak osiągnęła dwucyfrowy wzrost przychodu kwartał do kwartału ze sprzedaży dużych urządzeń wizualizacyjnych, w tym większego obrotu telewizorami pod koniec roku 2024.
W pierwszym kwartale 2025 r. perspektywy dochodowe branży mobilnych urządzeń wizualizacyjnych są konserwatywne, ponieważ ogólny popyt na rynku smartfonów raczej pozostanie słaby. W przypadku dużych urządzeń wizualizacyjnych, planowane jest wprowadzenie telewizorów o lepszej jakości obrazu, a także monitorów o wysokiej rozdzielczości.
W 2025 r. Samsung Display Corporation będzie dążyć do utrzymanie dominacji w segmencie produktów wysokiej klasy poprzez wzmacnianie ich konkurencyjności. Jeśli chodzi o duże urządzenia wizualizacyjne, Samsung Display Corporation zwiększy sprzedaż zróżnicowanych telewizorów i monitorów o wysokich walorach użytkowych.
Wydział Mobile eXperience zdynamizuje sprzedaż produktów flagowych i wzmocni swoją wiodącą pozycję w mobilnej sztucznej inteligencji
Wydziały Mobile eXperience Business i Networks Business zaksięgowały 25,8 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 2,1 bln KRW zysku operacyjnego w czwartym kwartale.
Ten pierwszy odnotował spadek sprzedaży i zysku kwartał do kwartału, częściowo ze względu na słabnięcie z czasem efektu entuzjazmu wywołanego wprowadzeniem nowych flagowych modeli. Jednak w perspektywie całego roku silny wzrost odnotowała sprzedaż flagowców – dwucyfrowy w przypadku Galaxy S24 z Galaxy AI – a pod względem ilościowym i wartościowym dobrze radziły sobie też tablety i urządzenia nasobne.
W pierwszym kwartale 2025 r. wydział Mobile eXperience Business planuje zwiększyć sprzedaż dzięki kolejnym flagowym modelom, szczególnie z nowej serii Galaxy S25, i będzie nadal dominować na rynku smartfonów z AI, promując nowe doświadczenia użytkowe i inne konkurencyjne walory produktów.
W 2025 r. wydział wzmocni swoją pozycję jako lidera mobilnej sztucznej inteligencji, oferując bardziej spersonalizowane i zróżnicowane doświadczenia, a jednocześnie wzbogacając ofertę, by stymulować popyt. Ponadto, wydział planuje zwiększyć sprzedaż, wprowadzając zaawansowane funkcje AI i bogatą funkcjonalność ekosystemu Galaxy do tabletów premium, notebooków, urządzeń nasobnych i nadchodzącego systemu rzeczywistości rozszerzonej (XR).
Podczas gdy oczekuje się, że ceny głównych komponentów wzrosną w tym roku ze względu na postępy w specyfikacjach sprzętowych, wydział będzie dążyć do poprawy rentowności poprzez dalszy rozwój ekosystemu Galaxy AI i rozszerzanie sprzedaży skoncentrowanej na produktach flagowych.
W czwartym kwartale wydział Networks Business odnotował znaczną poprawę przychodów i zysków operacyjnych na kluczowych rynkach. W 2025 r. wyniki mają się poprawić, ponieważ wydział spodziewa się nowych zamówień, a także dlatego, że najwięksi operatorzy rozbudowują swoje infrastruktury i coraz chętniej wprowadzają wirtualizowane i otwarte sieci dostępu radiowego (VRAN / ORAN).
Spodziewany wzrost zainteresowania wizualizacją wzbogaconą o AI
Wydziały Visual Display Business i Digital Appliances Busines zaksięgowały w czwartym kwartale 14,4 bln KRW skonsolidowanego przychodu i 0,2 bln KRW zysku operacyjnego.
Ten pierwszy odnotował wzrost przychodu w czwartym kwartale ze względu na większą sprzedaż i poprawę składu asortymentowego sprzedaży dzięki promocji w szczytowym sezonie, jednak jego rentowność nieznacznie spadła w wyniku wzrostu kosztów konkurowania na pozostającym w stagnacji rynku telewizorów.
Oczekuje się, że choć ogólny popyt na telewizory zmniejszy się w pierwszym kwartale 2025 r. z powodu rosnącej niepewności gospodarczej w poszczególnych krajach i na całym świecie, to jednak stabilne pozostanie zapotrzebowanie na produkty o wysokiej wartości dodanej. Wydział spróbuje poprawić swoją rentowność i zwiększyć sprzedaż strategiczną premierami modeli opartych na przyjętych przez korporację Samsung wizję sztucznej inteligencji w urządzeniach wizualizacyjnych.
Przewiduje się, że ogólna sprzedaż telewizorów wzrośnie nieco na głównych rynkach wschodzących w 2025 r. Wydział Visual Display Business planuje zdominować rynek telewizorów, realizując wizję „domowej sztucznej inteligencji”, tj. integrując AI z wszystkimi skomunikowanymi sprzętami domowymi w ramach platformy SmartThings z zabezpieczeniami Samsung Knox.