Klienci z Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Niderlandów, Polski, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii mogą samodzielnie naprawiać swoje urządzenia Galaxy. Samsung ogłosił, że program samodzielnej naprawy jest już dostępny w Europie, w szczególności w Belgii, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Polsce, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Decyzja ta wynika z niedawnego uruchomienia tego programu w Korei. Teraz jeszcze więcej użytkowników urządzeń Galaxy chcących naprawiać je samodzielnie może uzyskać dostęp do
potrzebnych narzędzi, w tym zestawów narzędzi i oryginalnych części Samsung, które mogą przedłużyć cykl życia urządzeń, jeśli te zostaną prawidłowo naprawione. Program umożliwia naprawianie produktów z serii Galaxy S20, S21 i S22.
– Pracujemy nad wydłużeniem cyklu życia naszych urządzeń Galaxy, by zachęcić użytkowników do korzystania z nich tak długo, jak to możliwe – powiedział TM Roh, Prezes i Szef wydziału Mobile eXperience Business spółki Samsung Electronics. – Dążymy do rozszerzenia naszego programu samodzielnej naprawy na cały świat.
Premiera tego programu miała miejsce w Stanach Zjednoczonych w 2022 roku. By dotrzeć z programem do europejskich klientów, Samsung współpracuje z wiodącymi dystrybutorami części w Europie, a w tym z firmami:
- ASWO – niemiecki specjalista w zakresie obsługi posprzedażnej i elektroniki w Europie oraz autoryzowany dystrybutor Samsung
- 2Service – holenderski dostawca części elektronicznych i autoryzowany dystrybutor Samsung
Rozwiązania do samodzielnej naprawy już dziś
Użytkownicy smartfonów Galaxy S20, 21 i S22 w Europie mogą wymienić wyświetlacz, tylne szkło i porty ładowania. Klienci będą również mogli zachować wszystkie narzędzia służące do naprawy, by móc z nich skorzystać w dowolnym momencie, a w ten sposób wydłużyć żywotność już posiadanego sprzętu.
Firma Samsung zamierza rozszerzyć program samodzielnej naprawy w najbliższej przyszłości, by objąć nim więcej urządzeń, narzędzi naprawczych, instrukcji i rynków. Starania te służą zwiększeniu dostępu do tej możliwości, aby użytkownicy urządzeń Galaxy mogli wybierać między naprawą w serwisie a naprawą samodzielną.