Spółka Samsung Electronics Co., Ltd. ustanowiła nowy rekord, zdobywając 27 nagród w 20 kategoriach na największym światowym festiwalu reklamy Cannes Lions. Jest to drugi z kolei rekordowy rok po tym, jak w 2014 r. Samsung zdobył 16 nagród. Samsung jako firma produkująca sprzęt elektroniczny dla konsumentów zaznaczyła swoją obecność dzięki kampanii wspierania ludzi Launching People. Na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes kampania ta zdobyła w sumie siedem
nagród, co przyczyni się do rozwoju filozofii marki Samsung w zakresie promowania odkryć i możliwości poprzez technologię cyfrową. Launching People jest katalizatorem, który pomaga realizować marzenia – angażuje konsumentów poprzez zachęcanie ich do dzielenia się z firmą swoimi marzeniami i pomysłami.
Look At Me – aplikacja na smartfony, która pomaga dzieciom z autyzmem – otrzymała w sumie pięć nagród, w tym złoto w kategorii Cyber. Zespołowi, który stworzył tę aplikację, przyznano wcześniej inne niezwykle ważne nagrody, w tym podczas The One Show oraz na festiwalach w Nowym Jorku.
Inne zwycięskie kampanie Samsung w ramach nagród Cannes Lions 2015 to między innymi Safety Truck – koncepcja projektowa zapobiegająca wypadkom w ruchu drogowym, która wygrała siedem nagród, w tym Tytanowego Lwa w kategorii Titanium and Integrated. Oznacza to uznanie przełomowych pomysłów, które nadają przemysłowi nowy kierunek. Uhonorowano również Back Up Memory – aplikację zaprojektowaną, aby pomóc pacjentom będącym we wczesnych stadiach choroby Alzheimera. Otrzymała ona trzy nagrody, w tym złoto w kategorii zdrowia Lions Health/Health & Wellness. Sukces odniosła również Hearing Hands – usługa języka migowego dla osób niedosłyszących, która zdobyła podwójny brąz w kategoriach promocji i aktywizacji Promo & Activation oraz PR.
– Nasz sukces wynika z wysiłków podejmowanych przez Samsung, aby lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów na całym świecie i pomagać im w ich zaspokajaniu. To klucz filozofii naszej spółki przewidującej wzbogacanie życia konsumentów poprzez innowacje cyfrowe – stwierdził Won-Pyo Hong, President and the Chief Marketing Officer, Samsung Electronics – Samsung to marka, która przyczynia się do poprawy życia, a kampania wpierania ludzi pozwoli nam dokonać tego za pomocą innowacyjnych wyrobów i usług.
W tym roku Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbył się już po raz sześćdziesiąty drugi. Uczestniczyło w nim ponad 90 krajów, które w sumie wystawiły ponad 40 000 prac w 20 kategoriach, od reklam telewizyjnych poprzez informacje prasowe, PR na świeżym powietrzu i online po marketing.