Firma Samsung Electronics zdobyła rekordową liczbę 29 nagród, w tym tytuł „Kreatywnego Marketera Roku”, na ostatnim Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions. To poprawa ubiegłorocznego, doskonałego wyniku firmy, która w poprzedniej edycji wydarzenia zdobyła 27 wyróżnień. Samsung został w tym roku doceniony łącznie za 11 unikatowych kampanii marketingowych, z których każda prezentowała wizję firmy związaną z wykorzystaniem innowacyjnych technologii i
produktów.
Połączenie kreatywnych pomysłów ze skupieniem się na potrzebach użytkowników przyczyniły się do przyznania firmie Samsung nagrody „Kreatywnego Marketera Roku”.
Zdobycie najbardziej prestiżowej na świecie nagrody w dziedzinie marketingu, jest owocem ścisłej współpracy wszystkich pracowników działu marketingu firmy Samsung i partnerskich agencji reklamowych – powiedział Younghee Lee, Executive Vice President of Global Marketing, Mobile Communications Business at Samsung Electronics. Będziemy nadal rozwijali filozofię firmy Samsung, aby zapewnić sobie status ulubionej marki użytkowników.
Dwie zwycięskie kampanie – brainBAND i Voices of Life – były częścią większego i równie wysoko ocenianego programu Launching People. Program ten cieszy się uznaniem w całej branży kreatywnej, zwłaszcza za nowatorskie podejście do prezentowania istotnych wartości społecznych oraz zachęcanie użytkowników do dzielenia się z firmą pomysłami na sposoby realizacji swoich marzeń.
Ubieralne urządzenie Samsung brainBAND to rodzaj opaski monitorującej wstrząsy i zapobiegającej kontuzjom, szczególnie w sportach urazowych. Kampania opowiadająca o tym rozwiązaniu zdobyła łącznie sześć nagród, w tym złoto w kategorii „wykorzystania nowych technologii”. Z uznaniem Jury spotkały się także działania promocyjne związane z aplikacją Voices of Life. Aplikacja umożliwia wcześniakom przebywającym w inkubatorze słuchanie głosu i bicia serca mamy, a tym samym zapewnia im większe poczucie bezpieczeństwa i bliskości z rodzicami.
Dwie nagrody, w tym nagrodę główną w kategorii „technologia zbliżeniowa”, przyznano także zestawowi Blind Cap, na który składają się opaska i czepek pływacki ostrzegające niewidomych i niedowidzących pływaków o zbliżaniu się do końca toru. Urządzenie, które wielu sportowcom pomogło poprawić uzyskiwany czas, zostało zatwierdzone przez Hiszpański Komitet Paraolimpijski i być może będzie gotowe do użytku na tegorocznej Paraolimpiadzie w Rio, której Samsung jest oficjalnym sponsorem.
Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions to największe na świecie spotkanie ekspertów z dziedziny kreatywnej komunikacji, reklamy i marketingu, w którym każdego roku bierze udział ponad 15 000 specjalistów. Do tegorocznej, sześćdziesiątej trzeciej już edycji festiwalu, zgłoszonych zostało ponad 43 000 prac w 24 kategoriach, m.in. reklamy telewizyjne, a także działania w zakresie public relations i marketingu.