piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung: Historia koloru. Rola szlachetnej bieli we współczesnym designie.

    Zobacz również

    Kolor jest jednym z silniejszych znanych narzędzi psychologicznych. Co ciekawe, kolory potrafią bezpośrednio wpłynąć na nasze samopoczucie i liczne wybory, których dokonujemy każdego dnia. Z wykorzystaniem tego potencjału współcześnie spotkać możemy się w biznesie – kolor potrafi stać się czynnikiem subtelnie wpływającym nasze decyzje zakupowe. Ponadto, ma także ogromne znaczenie w kwestii budowania wizerunku marki.

    - Reklama -

    Kolorowy początek
    Każda kultura posiada własny „słownik” barw, przypisując kolorom często odmienne, a niekiedy wręcz przeciwstawne znaczenie.[1] Przykładem może być chociażby kolor czerwony, który powszechnie aktywuje raczej negatywne skojarzenia. Utożsamiany jest z siłą, agresją oraz niebezpieczeństwem, niemniej jednak w krajach wschodnich m.in. w Chinach nadano mu radosną i uroczystą symbolikę. J. Goethe jako jeden z pierwszych w Europie opisał wpływ kolorów na ludzką psychikę poprzez szereg badań. (“Nauka o kolorach” 1810 r.).[2] Są one bowiem niezwykłym czynnikiem będącym w stanie zmieniać ludzki nastrój. Potrafią zarówno dodać energii, jak i błyskawicznie ostudzić nasze emocje.

    Barwny przełom
    Zrozumienie siły jaką dysponuje znaczenie poszczególnych kolorów stanowiło przełom w dziedzinie marketingu. Jak wynika z badań, 65% klientów przyznaje, iż właśnie kolor jest najważniejszym czynnikiem podczas dokonywania decyzji zakupowych.[3] Na sukces produktu składa się wiele elementów. Zdaje się, że dominującymi czynnikami powinny być: cena, rynek oraz jakość. Tymczasem trendy stale się zmieniają. To, co kiedyś wydawało się istotne, aktualnie może tracić na znaczeniu. Stale rosnąca świadomość konsumencka oraz wygórowane oczekiwania klientów wpływają na zmiany w nowych produktach. Co zatem zrobić by sprostać tym wyzwaniom?

    Śnieżny Come Back

    Prędkość zmieniających się trendów we współczesnym designie bywa zawrotna. Często popełnianym błędem, jest zupełne zamknięcie się na trendy, które występowały jakiś czas temu. Należy wziąć bowiem pod uwagę, że bardzo często znane rynkowe hity odchodzą w niepamięć, by ponownie zyskać uznanie konsumentów kilka miesięcy później. W literaturze marketingowej możemy znaleźć informacje tzw. kolorystycznej „trójcy świętej” w skład której wchodzą kolor czarny, szary oraz biały. Bieli przypisuje się znaczenie czystości, niewinności oraz bezpieczeństwa, gdyż jest najbardziej neutralną spośród całego spektrum barw. Tym razem znaczenie bieli przybiera nowych kształtów. Z neutralnego, bezpiecznego przeradza się w unikatowy, elegancki oraz uwielbiamy przez konsumentów szlachetny wręcz kolor. Pokazują to liczne nominacje oraz nagrody RedDot Award przyznawane co roku w kategorii Best Design, gdzie zdecydowanie góruje biel. Ostatnie badania preferencji kolorów w wyborze nowego telefonu Samsung Galaxy S6 potwierdzają tę teorię udowadniając, że wciąż rządzi klasyka kolorów.

    Spośród respondentów ponad połowa deklaruje wybór koloru białego lub czarnego przy wyborze nowego telefonu. Kolory te ponownie triumfują, będąc najbardziej pożądane w opinii konsumenckiej. W o wiele mniejszym stopniu spotkać się możemy z bielą w przypadku ram telewizorów. Wciąż dominującymi kolorami w naszych domach są szarości i czernie. Nie ma się jednak co dziwić, gdyż wspomniana kategoria produktowa nie daje dużego wyboru swoim klientom.

    Firma Samsung w swojej ofercie promuje od kilku lat serie niezwykle designerskich i eleganckich białych telewizorów, wyposażonych w ramy odpowiadające na zapotrzebowanie klientów. W tym roku, są to modele J6510 i J5510 o kilku przekątnych ekranu. Odważnie przełamują dotychczasowy kanon kolorystyki tych produktów, pozwalając na większe możliwości aranżacyjne naszego domu. Odpowiednie światło oraz kolorystyka są przecież podstawą prawidłowej aranżacji wnętrz. Jasne odcienie potrafią odmienić charakter pomieszczenia, kreując wizerunek przyjaznego, wyciszającego oraz ciepłego pomieszczenia. Nie bójmy się zatem wyjść poza znane nam ramy i tym razem postawić na biel.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OPPO Find X8 Pro debiutuje w Europie, a wraz z nim ColorOS 15

    OPPO oficjalnie zaprezentowało najnowsze modele z flagowej serii Find – OPPO Find X8 oraz OPPO Find X8 Pro. Model...