Soundbary Samsung nieprzerwanie od sześciu lat sprzedają się najlepiej na świecie. Według danych ogólnoświatowej firmy badawczej Futuresource Consulting Samsung jest liderem pod względem przychodów ze sprzedaży soundbarów – ma 21,8 proc. udziału w globalnym rynku i odpowiada za 16,5 proc. ubiegłorocznego wolumenu sprzedaży. Mocna obecność soundbarów Samsung na rynku wynika z konsekwentnie realizowanej strategii firmy. Wszystkie soundbary i technologie audio firmy są projektowane w
Samsung Audio Lab w kalifornijskiej Valencii,miejscowości położonej niedaleko Los Angeles. Ciągła praca projektantów i inżynierów sprawiła, że „Q-seria”, wchodząca w skład oferty soundbarów klasy premium z 2019 r., może poszczycić się wysokiej jakości brzmieniem, które zapewniło jej pozytywne recenzje w kluczowych mediach technologicznych w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Samsung stawia na wrażenia kompletne
Według najnowszych badań firmy badawczej IHS Markit również telewizory Samsung mogą pochwalić się świetnym wynikiem sprzedaży. W 2019 roku Samsung osiągnął 30,9 procent udziału w globalnym rynku telewizorów, co oznacza wzrost o 1,9 punktu procentowego w stosunku do roku ubiegłego. Tym samym, Samsung po raz 14. z rzędu został światowym liderem rynku tych urządzeń.
Soundbary, w połączeniu z telewizorami Samsung, stanowią zgrany duet, który potwierdza pozycję firmy Samsung jako lidera w obszarze audio-wideo. Tegoroczne modele QLED oferują nowe funkcje i technologie działające w oparciu o sztuczną inteligencję, które wzmacniają nie tyko obraz, ale także dźwięk. Na przykład funkcja Q‑Symphony, która pozwala uzyskać optymalny dźwięk poprzez jednoczesne wykorzystanie głośników telewizora i soundbara, oferuje bogatsze brzmienie przestrzenne i zapewnia maksymalnie wciągające wrażenia dźwiękowe. Technologia ta otrzymała nagrodę Best of Innovation na targach CES 2020. Jest wykorzystywana w soundbarach Q-serii (modele powyżej Q60T) oraz w telewizorach QLED (modele powyżej Q80T).