Samsung Electronics, globalny lider w dziedzinie profesjonalnych wyświetlaczy wielkoformatowych (LFD) przedstawił swoją ofertę na rok 2014. Oprócz nowości sprzętowych takich jak na przykład największy na rynku, 110-calowy ekran jakości Ultra HD, znajduje się w niej także szereg rozwiązań Digital Signage pozwalających w efektywny sposób zarządzać urządzeniami i treściami marketingowymi w przestrzeni publicznej.
W ofercie Samsung znajduje się szeroki wybór profesjonalnych ekranów LFD o zróżnicowanych rozmiarach, od 32 do 110 cali, dzięki czemu każdy przedsiębiorca może znaleźć urządzenie odpowiadające specyficznym potrzebom jego biznesu. Wszystkie najnowsze wyświetlacze wykorzystują technologię Direct LED, która zapewnia jednorodne oświetlenie całej powierzchni ekranu oraz maksymalnie wierne odwzorowanie obrazu.
Zaprezentowany po raz pierwszy w lutym na targach ISE w Amsterdamie, 110-calowy wyświetlacz Samsung Ultra HD to urządzenie adresowane głównie dla branży handlowej, a zwłaszcza segmentu odzieżowego. Dzięki największej na rynku przekątnej ekranu oraz doskonałej jakości obrazu pozwala on na dynamiczną prezentację oferty w skali 1:1, zmieniając się w wirtualny wybieg dla modelek i modeli, który wywiera na klientach znacznie lepsze wrażenie niż statyczne plakaty. Ten wielkoformatowy wyświetlacz może być z powodzeniem wykorzystywany również na pokazach mody, a także w branżach, w których potrzeba szczegółowo monitorować wiele złożonych procesów naraz, np. w centrach nadzoru, zarządzania kryzysowego czy w nowoczesnych salach operacyjnych.
Dobromir Maconko – Sales Manager prezentuje 110-calowy ekran UHD (video):
Poza innowacyjnymi urządzeniami, Samsung oferuje wiele rozwiązań software’owych dla wyświetlaczy LFD umożliwiających m.in. zarządzanie treściami (system Samsung MagicInfo), kalibrację ekranów oraz tworzenie z nich złożonych ścian wideo. Rozwiązanie MagicInfo Video Wall 2.0 pozwala zarówno na proste łączenie ekranów w prostokątną wielkoformatową ścianę video, jak również na budowanie z nich wyjątkowych mozaik, które swoim nieregularnym kształtem przyciągają uwagę znacznie skuteczniej niż klasyczne instalacje.
O rozwiązaniu MagicInfo Video Wall 2.0 zobacz więcej w filmie:
Ekrany LFD Samsung są także doskonałym rozwiązaniem dla branży gastronomicznej. Systemy Digital Signage można stosować do wizualnej prezentacji oferty kulinarnej w restauracjach szybkiej obsługi, jako tzw. Electronic Menu Board, które umożliwia ukazanie potraw w animowanej postaci lub dostarczenie klientom dodatkowej informacji w dynamicznej formie, na przykład dzięki kodom QR. Co niezwykle istotne, wyświetlaną treścią można zdalnie zarządzać w czasie rzeczywistym bądź poprzez harmonogramy, dlatego nie jest problemem choćby zmiana menu z porannego na popołudniowe lub nagłe wycofanie danej potrawy z powodu wyczerpania składników. Po wyposażeniu ekranów w specjalną nakładkę dotykową, restauracje mogą wykorzystać je do stworzenia innowacyjnego systemu bezobsługowego zamawiania potraw, w którym klient komponuje swój posiłek wybierając potrawy na wyświetlaczu, a informacja jest automatycznie przesyłana do kuchni.