Firma Samsung znalazła się w gronie dwudziestu najsilniejszych marek obecnych na polskim rynku. W najnowszej edycji badania Superbrands, marka zajęła piąte miejsce, i jako jedna z czterech awansowała w ogólnym zestawieniu. Firma otrzymała również pięć wyróżnień w kategorii Elektronika Konsumencka i AGD. Samsung został uznany za jedną z najsilniejszych wizerunkowo i najprężniej działających marek w Polsce.
Oprócz wysokiego piątego miejsca w zestawieniu ogólnym, firma zdobyła również pięć wyróżnień w podkategoriach, dotyczących produktów konsumenckich: telefony i smartfony, RTV i audio, AGD duże, sprzęt foto-video oraz komputery i akcesoria. Superbrands to wyróżnienie, które potwierdza, jak wysoko cenione są innowacje technologiczne wykorzystywane od lat w urządzeniach Samsung oraz poziom zaufania, jakim konsumenci w Polsce darzą firmę i oferowane przez nią produkty.
– Wysoka piąta pozycja w tegorocznym zestawieniu, to dla nas szczególne wyróżnienie, ponieważ konsumenci coraz więcej oczekują od dostępnych na rynku marek i produktów. Cieszymy się, że to właśnie Samsung znalazł się w gronie marek najbardziej docenianych przez nabywców – powiedział Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.
Tegoroczna edycja Superbrands – konsumenckiego badania siły i wizerunku marki, została zrealizowana przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia we wrześniu 2015 r., na próbie przekraczającej 15 tys. Konsumentów. W zestawieniu zostało uwzględnionych ponad 2300 marek konsumenckich, w 110 kategoriach produktów i usług. W badaniu pomiarowi poddano wspomaganą znajomość marki, skłonność do polecenia oraz kapitał marki.
Nagrody Superbrands są przyznawane w Polsce od 2005 roku, a wyróżnione nimi firmy uzyskują Certyfikację oraz po dołączeniu do Klubu Superbrands, możliwość umieszczenia na produktach godła Superbrands – jednej z najlepszych wizualnych rekomendacji konsumenckich.