Samsung nieprzerwanie utrzymuje pozycję lidera na rynku soundbarów. Według danych firmy badawczej FutureSource Consulting, to właśnie soundbary Samsung po raz 10. z rzędu w 2023 roku były najchętniej kupowane na świecie. W omawianym okresie firma miała 20,3% rynku soundbarów ilościowo i 18,8% wartościowo. Cieszą się one dużą popularnością także w Polsce – są najczęściej wybierane nieprzerwanie już od 9 lat.
Soundbary Samsung uplasowały się na 1. miejscu w światowym rynku już 10. raz z rzędu.
Według danych wewnętrznych w 2023 roku Samsung zakończył w Polsce 2023 rok z ponad 40% udziałem pod względem ilościowym i ponad 46% udziałem wartościowym na rynku soundbarów.
Soundbary Samsung od 9 lat królują również w Polsce.
W 2023 roku Polacy częściej niż rok wcześniej wybierali wśród soundbarów firmy Samsung modele z wyższej półki – czyli z subwfoorem i tylnymi głośnikami. Sprzedaż wszystkich tego rodzaju urządzeń w Polsce wzrosła o 13% w stosunku do roku ubiegłego.
Polscy widzowie coraz bardziej doceniają dobrej jakości dźwięk, który sprawia, że poczujemy się niczym na sali kinowej. Jest to zauważalne także, jeśli chodzi o modele firmy Samsung. W 2023 roku zdecydowanie wzrosła sprzedaż soundbarów z tylnymi głośnikami, czyli modeli HW-Q990C i HW-Q930C. Stanowiły one 17% udziału pod względem ilościowym i ponad 35% pod względem wartościowym. Innymi słowy, w 2023 roku firma sprzedała prawie 3 razy więcej najwyższych modeli (HW-Q990C i HW-Q930C) niż w roku ubiegłym. Dane te stanowią potwierdzenie, że klienci, którzy szukają soundbarów z wyższej półki, najczęściej wybierają lidera rynku, czyli firmę Samsung.
Z kolei soundbarem firmy Samsung, który cieszył się największym zainteresowaniem kupujących w 2023 roku był HW-B550. Tuż za nim uplasowały się dwa modele z Q-serii, czyli HW-Q60B i HW-Q600B. Cechą charakterystyczną tych urządzeń jest doskonała współpraca z telewizorami Samsung, takimi jak Neo QLED, QLED czy OLED. Funkcja Q-Symphony, tworzy synergię dźwięku, jednocześnie wykorzystując głośniki soundbara i telewizora. W tradycyjnych rozwiązaniach po podłączeniu soundbara, głośniki telewizora były wyłączane. Samsung zdecydował się wykorzystać moc obu urządzeń, aby zintensyfikować wrażenia dźwięku przestrzennego. Zastosowanie Q-Symphony można porównać do grającej orkiestry. Kiedy w orkiestrze jest wielu muzyków jest ona bardziej nasycona dźwiękami, bogatsza w brzmienie, atrakcyjniejsza i milsza dla ucha. Podobnie jest z głośnikami: im więcej ich gra, tym można zbudować szerszą scenę dźwiękową, a widzowie odczuwają ją pełniej.
Warto dodać, że najwyższy zeszłoroczny model soundbarów Q-Serii, czyli Q990C, charakteryzuje się przestrzennym brzmieniem, który oferuje Wielokanałowy Dźwięk Przestrzenny 11.1.4. Oznacza to 11 kanałów równomiernie rozprowadzających dźwięk, 1 niskotonowy i 4 skierowane ku górze. W efekcie dźwięk będzie otaczać widzów z każdej strony, a przeżycia podczas oglądania rozgrywek sportowych czy filmów akcji staną się jeszcze bardziej intensywne i realistyczne.
Soundbary Samsung cechuje też niezwykłe intuicyjna instalacja. W modelach Q-Serii, Ultra Slim i S-Serii wykorzystano funkcję Bezprzewodowego Dolby Atmos. Dzięki niej można zapomnieć o nieestetycznej plątaninie kabli. Funkcja ta pozwala połączyć soundbar bezprzewodowo z telewizorem i odkryć przestrzenne kinowe brzmienie za sprawą technologii Dolby Atmos. Wystarczy tylko usiąść wygodnie w fotelu, aby poczuć nowy wymiar dźwiękowych doświadczeń.
W wyborze najlepszego soundbara do telewizora pomoże specjalny poradnik zakupowy, który znajdziemy na stronie samsung.pl. Warto z niego skorzystać aby najlepiej wykorzystać możliwości telewizora i soundbara.