Samsung nieprzerwanie króluje na rynku soundbarów. Według danych firmy badawczej FutureSource Consulting to właśnie soundbary koreańskiej firmy po raz 11. z rzędu były najchętniej kupowane na świecie w minionym roku. Doskonała jakość dźwięku uzyskana dzięki sztucznej inteligencji oraz harmonijna współpraca z telewizorami to cechy, dzięki którym soundbary Samsung nieustannie wyznaczają standardy dla domowych systemów rozrywki. Cieszą się one dużą popularnością także w Polsce – są już najczęściej kupowane od 10 lat.
Firma Samsung, która od 19 lat pozostaje globalnym liderem w dziedzinie innowacyjnych telewizorów, poinformowała o tym, że 11 rok z rzędu jest globalnym liderem pod względem sprzedaży soundbarów.
Według zajmującej się badaniem rynku firmy FutureSource Consulting udział marki Samsung w światowym rynku wyniósł w 2024 roku 20,1% pod względem wartości oraz 18,4%, jeśli chodzi o wielkość sprzedaży.
Samsung zawdzięcza swój spektakularny sukces rynkowy niezrównanym wrażeniom dźwiękowym, jakie zapewniają jej soundbary, a także ich przyjaznej dla użytkownika współpracy z telewizorami Samsung. Flagowy model HW-Q990D, który zadebiutował na rynku w 2024 roku, cieszy się szczególnym uznaniem wśród widzów, dzięki Wielokanałowemu Dźwiękowi Przestrzennemu w formacie 11.1.4, który sprawia, że brzmienie otacza odbiorcę z każdej strony. Ponadto urządzenie wyposażono w technologię Q-Symphony, która umożliwia jednoczesną pracę głośników soundbara i telewizora Samsung, zapewniając zoptymalizowany dźwięk wszystkich kanałów.
Stosowanie wysoce innowacyjnych rozwiązań sprawiło, że marka Samsung zyskała uznanie zarówno wśród ekspertów branżowych, jak i globalnego przemysłu technologicznego. Newsweek wyróżnił model HW-Q990D prestiżową nagrodą Editors Choice, uznając go za „najlepszy soundbar z technologią Dolby Atmos, jaki można kupić w 2024 roku”. Z kolei charakteryzujący się unikalnym designem model HW-S800D zdobył nagrodę Editor’s Choice przyznawaną przez magazyn Techlicious. Został on przedstawiony jako „najlepszy wybór dla tych, którzy chcą poprawić jakość dźwięku generowanego przez telewizor bez kompromisów dotyczących przestrzeni czy stylu”.
Marka Samsung nie zwalnia tempa i nieustannie przesuwa granice domowej technologii audio. W gamie modeli, jakie są oferowane w 2025 roku będzie można znaleźć urządzenia oferujące dźwięk przestrzenny, wykorzystujący technologię sztucznej inteligencji. Będą one oferować również więcej możliwości podłączenia do innego sprzętu oraz udoskonalone procesory dźwięku, co potwierdza zaangażowanie marki na rzecz oferowania widzom z całego świata najwyższej jakości wrażeń dźwiękowych.
– Jesteśmy niezwykle dumni z tego, że od 11 lat z rzędu zajmujemy pozycję globalnego lidera na rynku soundbarów. Uważamy, że to najlepsza nagroda za nasze zaangażowanie na rzecz zapewniania widzom doskonałej jakości dźwięku – powiedział Hun Lee, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Będziemy nadal oferować wysoce innowacyjne rozwiązania, które poprawią zarówno jakość dźwięku, jak i uczynią nasze urządzenia bardziej przyjaznymi w obsłudze. Dzięki temu widzowie będą mogli bezproblemowo cieszyć się najwyższej jakości domową rozrywką.
Samsung liderem w Polsce
Co ważne, Samsung od 10 lat utrzymuje pozycję lidera także na polskim rynku soundbarów. Od stycznia do grudnia 2024 roku według danych firmy badawczej GfK były aż 7 z 10 najchętniej kupowanych soundbarów urządzenia stanowiły urządzenia firmy Samsung. W tym okresie największym zainteresowaniem cieszył się soundbar z Q-serii – model HW-Q600C, który był także najlepiej sprzedającym się urządzeniem marki Samsung. Kolejne miejsca zajęły modele HW-Q60C, HW-B550, HW-Q800C oraz HW-Q800D. W pierwszej dziesiątce znalazł się również soundbar z zestawem tylnych głośników, czyli HW-Q930C, a także model HW-C450 z serii C.
Dane te wyraźnie pokazują rosnącą popularność soundbarów ze średniego segmentu cenowego, takich jak HW-Q800D i HW-Q800C. W 2023 roku modele tego typu znajdowały się w czołowej dwudziestce najczęściej wybieranych urządzeń, natomiast w 2024 roku aż dwa z nich trafiły do pierwszej piątki. Soundbary te oferują Wielokanałowy Dźwięk Przestrzenny 5.1.2, co oznacza, że wyposażone są w pięć kanałów równomiernie rozprowadzających dźwięk, jeden głośnik niskotonowy oraz dwa skierowane ku górze, zapewniające realistyczne i immersyjne brzmienie. Dodatkowo model HW-Q800D posiada funkcję Dźwięku Dopasowanego do Przestrzeni Pro, dzięki której automatycznie analizuje akustykę pomieszczenia i dostosowuje brzmienie tak, aby idealnie współgrało z otoczeniem.
Warto również zauważyć, że coraz więcej osób w Polsce decyduje się na bardziej zaawansowane modele z wyższej półki cenowej. Według danych wewnętrznych Samsung, urządzenia w cenie powyżej 600 dolarów stanowiły niemal 28% całkowitej sprzedaży. W czołowej dziesiątce uplasował się jeden z bardziej zaawansowanych soundbarów – model HW-Q930C. Wyposażony w Bezprzewodowe Tylne Głośniki, pozwala uzyskać efekt dźwięku odbijającego się od sufitu, co daje wrażenie przestrzennego brzmienia porównywalnego do sali kinowej. Jego konfiguracja obejmuje dziewięć kanałów rozprowadzających dźwięk, jeden głośnik niskotonowy oraz cztery skierowane ku górze, co zapewnia jeszcze bardziej intensywne doznania podczas domowej rozrywki.