Konsekwentnie już 13. rok Samsung Electronics zajmuje pozycję globalnego lidera w dziedzinie produkcji telewizorów. 7 marca 2018 r., podczas wydarzenia First Look New York, które odbyło się w budynku amerykańskiej giełdy na Manhattanie, firma zaprezentowała flagową linię telewizorów QLED TV oraz sprzęt audiowizualny, który trafi na rynek w tym roku. W konferencji wzięło udział blisko tysiąc gości, którzy mogli zobaczyć kolejną generację telewizorów QLED TV, a także poznać nowe funkcje,
które przeniosą widzów na nowy poziom wrażeń wizualnych.
Podczas prezentacji inauguracyjnej Jonghee Han, President of Visual Display w Samsung Electronics, oraz inni przedstawiciele kierownictwa firmy wyjaśnili, w jaki sposób nowe flagowe telewizory znoszą dotychczasowe ograniczenia w zakresie instalacji i konfiguracji. Za sprawą wszystkich nowych usprawnień widzowie mogą cieszyć się rozrywką, tak jak lubią.
– Nasza oferta telewizorów na rok 2018 pokazuje, jak zmienia się podejście do ekranów i ich roli – powiedział Jonghee Han. – Nowe modele QLED TV łączą wszystko to, co ważne dla widzów: świetną jakość obrazu, sprawniejszą i szybszą obsługę oraz piękny design. Tym samym zapewniają niedoścignione wrażenia podczas oglądania.
Do prezesa dołączyli na scenie partnerzy zarządzający z gazety The New York Times, którzy opowiedzieli o nowych rozwiązaniach wprowadzonych w serii QLED TV, które mogą być szczególnie ciekawe dla widzów. Ogłaszając nowe partnerstwo z firmą Samsung, Mark Thompson, prezes i dyrektor wykonawczy The New York Times Company, powiedział: „Tryb Ambient w telewizorach QLED TV to zupełnie nowy sposób, by doświadczać niedoścignionego, wszechstronnego dziennikarstwa na najwyższym poziomie, które jest domeną The Times”.
W ramach wydarzenia First Look New York przygotowane zostały strefy i ekspozycje, które pozwoliły gościom poznać pełnię możliwości oferowanych przez produkty na 2018 rok.
Znalazły się tam w szczególności:
- strefa „dużego ekranu”, gdzie można było doświadczyć oszałamiającej jakości obrazu z jeszcze lepszymi kolorami i kontrastem, które sprawdzają się w różnych sytuacjach – czy to podczas grania, czy oglądania filmów lub sportu. W tej strefie nie mogło zabraknąć 146-calowego The Wall, czyli modułowego ekranu opartego na technologii MicroLED. Będzie on dostępny także dla użytkowników domowych;
- strefa filmowa, w której firma pokazała swój soundbar N950 z technologią Dolby Atmos®, który trafi na rynek jeszcze w tym roku. Soundbar ten jest przykładem tego, jak wibrujący, potężny dźwięk przestrzenny może poprawić doświadczanie kina domowego;
- strefa Ambient, gdzie pojęcie „wyłączony telewizor” nabiera nowego znaczenia. Teraz największy w domu ekran będzie równie piękny, co funkcjonalny. Nowa technologia przekształca „wyłączony” telewizor w domowe centrum informacji – podejrzymy nie tylko najnowsze doniesienia z kraju i ze świata, ale także prognozę pogody czy dane dotyczące natężenia ruchu drogowego. W tym trybie będziemy mogli również odtworzyć muzykę lub skorzystać z opcji „wkomponowania” ekranu w ścianę;
- strefa w całości poświęcona nowemu One Invisible Connection. Ten praktycznie niewidoczny, wytrzymały kabel – po raz pierwszy w branży – łączy przewody zasilania i transmisji danych. Dzięki temu telewizor stanie się prawdziwą ozdobą każdej przestrzeni. Koniec ze zbędnymi, nieestetycznymi kablami w domowym salonie. W zestawie z telewizorem QLED TV dostępny będzie przewód o długości 5 metrów. Opcjonalnie oferowany będzie także dłuższy – 15 metrów;
- strefa „smart”, gdzie można było przekonać się jak łatwe jest konfigurowanie nowych telewizorów (2018) przy użyciu smartfona i aplikacji SmartThings. Tu także zaprezentowana została funkcjonalność asystenta Bixby*.
* Bixby w telewizorach Smart TV będzie oferowane na wybranych rynkach. W tej chwili usługa nie jest dostępna w Polsce.