Samsung Electronics zaprezentował rozwiązania LYNK SINC 3.0 oraz LYNK REACH, umożliwiające podniesienie efektywności i optymalizację zarządzania systemem telewizji hotelowej. Dzięki nim, właściciele i managerowie obiektów mogą w wygodny sposób dostosowywać funkcje urządzeń do indywidualnych potrzeb gości, tworzyć i wyświetlać na ekranach spersonalizowane treści oraz znacznie zredukować koszty utrzymania jednocześnie eliminując materiały papierowe.
Na tegorocznych targach ISE Samsung pokazał nową linię telewizorów hotelowych, specjalnie przystosowanych do potrzeb i wymagań branży. Wszystkie modele zostały wyposażone w system powitalny, uruchamiający się automatycznie po włączeniu urządzenia. Umożliwia on wyświetlanie na wstępie krótkiego filmu prezentującego obiekt, po którym na ekranie pojawia się uproszczone menu z dostępem do najważniejszych funkcji telewizora wybranych przez hotelarza. Może to być np. odtwarzacz multimediów, program telewizyjny czy funkcja włączania/wyłączania odbiornika o danej godzinie lub po upływie określonego czasu. Co istotne, goście mogą podłączać do telewizora praktycznie dowolne urządzenia przenośne lub nośniki danych za pomocą różnych złącz: USB, D-Sub oraz HDMI. Podczas oglądania telewizji za pomocą pilota można w każdej chwili otworzyć okienko z najważniejszymi informacjami o hotelu, np. numerem na recepcję lub godzinami otwarcia restauracji. Wszystkie te parametry wraz z wyglądem menu obsługa hotelu może na bieżąco zmieniać i dostosowywać do zmieniających się okoliczności.
Piotr Ostaszewski prezentuje najnowsze rozwiązania telewizyjne Samsung dla hoteli (video):
LYNK SINC 3.0 – zaawansowane rozwiązanie do zarządzania telewizorami i treścią
Rozwiązanie LYNK SINC 3.0, dostępne we wszystkich telewizorach SMART Hospitality firmy Samsung podłączonych do sieci, pozwala w łatwy sposób tworzyć zindywidualizowane, w pełni multimedialne treści wyświetlane na ekranach oraz zdalnie zarządzać urządzeniami. Za pomocą intuicyjnego oprogramowania hotelarze mogą zaprojektować własny moduł informacyjny, zawierający wszystkie najważniejsze dane dotyczące obiektu, jego otoczenia, historii czy oferowanych usług. System pozwala także na wyświetlanie na ekranach poszczególnych telewizorów indywidualnych wiadomości, witających z imienia i nazwiska gościa wchodzącego po raz pierwszy do pokoju. Jedną z zalet tego rozwiązania jest możliwość całkowitej rezygnacji z zaopatrzania pokojów w materiały drukowane, co przyczynia się do zasadniczej redukcji kosztów otrzymania obiektu.
LYNK SINC 3.0 wyposażony jest w szereg zaawansowanych narzędzi do dynamicznego zarządzania wyświetlaną treścią, dostosowujących ją choćby do standardu pokoju lub wieku i indywidualnych upodobań gości. Istnieje także opcja tworzenia specjalnych treści adresowanych do konkretnych grup, np. konferencyjnych. W ten sposób można modyfikować niemal wszystkie parametry telewizorów, w tym nawet domyślną głośność czy listę dostępnych kanałów.
Dzięki podłączeniu telewizorów do sieci obsługa hotelowa może dostarczać gościom na ekranach także treści pochodzące z zewnętrznych źródeł, w tym np. aktualne dane pogodowe i prognozę na kilka dni naprzód czy szczególnie przydatne informacje o rozkładzie lotów z najbliższego lotniska. Urządzenia SMART Hospitality firmy Samsung pozwalają ponadto na instalację popularnych aplikacji telewizyjnych takich jak usługi VOD, widgety portali społecznościowych lub Skype, za pośrednictwem którego goście biznesowi mogą odbywać telekonferencje bez wychodzenia z pokoju.
LYNK REACH – zarządzanie telewizorami bez infrastruktury sieciowej
Najnowsza oferta Samsung udowadnia, że nowoczesne rozwiązania telewizyjne mogą być wdrażane nie tylko w dużych hotelach, ale także przez małe obiekty, które nie chcą inwestować w kosztowną infrastrukturę sieciową. Za pomocą oprogramowania LYNK REACH (Remote Enhanced Active Control for Hospitality) oraz serwera REACH można centralnie zarządzać treścią we wszystkich hotelowych telewizorach poprzez zwykły kabel antenowy. W ten sposób hotelarze nie muszą już tracić czasu na żmudną konfigurację urządzeń w każdym pokoju oddzielnie i mogą zdalnie obsługiwać odbiorniki z jednego miejsca. Prosty i intuicyjny interfejs obsługi oprogramowania LYNK REACH pozwala na wygodne tworzenie treści i zarządzanie ustawieniami telewizorów, m.in. regulację parametrów urządzenia (np. domyślnej głośności), ustawianie kanału startowego czy wyświetlanie paska informacyjnego na dole ekranu. Co istotne, oprogramowanie LYNK REACH działa z każdym telewizorem hotelowym Samsung i jest bezpłatne.