Firma Samsung Electronics zaprezentowała dziś nową platformę Samsung DRVLINE™, dzięki której pozycjonuje się jako najlepszy partner dla producentów OEM i dostawców MaaS (Mobilność jako usługa) na rynku pojazdów autonomicznych. DRVLINE™ to otwarta, modułowa i skalowalna platforma sprzętowa i programowa, która pozwala branży motoryzacyjnej projektować pojazdy zintegrowane z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, a także tworzyć fundamenty dla flot przyszłości.
– Samochody jutra zrewolucjonizują nasz społeczeństwo. Zmienią sposób, w jaki się poruszamy i sprawią, że nasze drogi staną się bezpieczniejsze – powiedział Young Sohn, President and Chief Strategy Officer w Samsung Electronics i Chairman of the Board w HARMAN. – Utworzenie platformy autonomicznej jest ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem, dlatego wymaga ścisłej współpracy całej branży. Za pośrednictwem platformy DRVLINE zapraszamy najlepszych i najzdolniejszych w przemyśle motoryzacyjnym, aby dołączyli do nas i już dzisiaj pomogli w kształtowaniu samochodu jutra.
Ogłoszenie przez firmę Samsung platformy na targach CES następuje rok po przełomowych dla spółki wydarzeniach. Należą do nich: przejęcie wartej 8 miliardów dolarów spółki technologicznej HARMAN i stworzenie wspólnie z nią strategicznej jednostki organizacyjnej dedykowanej branży motoryzacyjnej; powołanie Samsung Automotive Innovation Fund o wartości 300 milionów dolarów oraz serii inwestycji i partnerstw mających na celu współpracę w sektorze motoryzacyjnym.
Wiele platform sprzętowych i programowych dla pojazdów autonomicznych sprawia, że użytkownik końcowy jest zmuszony do przyjęcia określonej technologii na zasadzie pakietu „wszystko albo nic”. Platforma DRVLINE została jednak zaprojektowana tak, aby dostawcy mogli współpracować, oprogramowanie można było dostosować lub ulepszać, a poszczególne elementy i technologie można było dodawać lub usuwać zgodnie z potrzebami. Dzięki temu platforma będzie przygotowana na innowacje, które nastąpią w przyszłości – co jest istotnym czynnikiem w tak szybko zmieniającej się branży: producenci OEM mogą wprowadzać na rynek najbardziej zaawansowane istniejące technologie autonomiczne, jednocześnie pracując nad innowacjami zmierzającymi do osiągnięcia 5 poziomu automatyzacji.
Platforma DRVLINE zawiera najlepsze w swojej klasie elementy i technologie, w których wykorzystano globalne doświadczenie firmy Samsung w elektronice, Internecie rzeczy i systemach wbudowanych, w tym pokładowych systemach obliczeniowych do automatyzacji poziomów 3, 4 i 5. Zawiera także zupełnie nowy system kamer przednich ADAS, stworzony przez firmy Samsung i HARMAN, zaprojektowany z myślą o wkrótce wprowadzanych standardach programu oceny nowych samochodów (NCAP). Należą do nich ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu, o niebezpieczeństwie kolizji, wykrywanie pieszych i automatyczne hamowanie awaryjne.
Podczas prowadzenia samochodu mózg człowieka stale wykonuje niezwykle złożone obliczenia – powiedział John Absmeier, SVP Autonomous/ADAS Strategic Business Unit w HARMAN i VP Smart Machines w Samsung Electronics. Jak daleko jest ta latarnia? Czy ten pieszy wejdzie na jezdnię? Ile czasu upłynie zanim światło żółte zmieni się w czerwone? Przemysł dokonał niesamowitych postępów w dziedzinie automatyzacji, ale zdolność obliczeniowa systemów pokładowych samochodów jest nadal daleka od mocy obliczeniowej naszych mózgów. Platforma DRVLINE dzięki otwartości i możliwościom obliczeniowym jest pierwszym ważnym krokiem w kierunku budowy ekosystemu zapewniającego pełną autonomię.
Samsung pojawia się na targach CES obok kilku swoich partnerów w dziedzinie ADAS i pojazdów kierowanych autonomicznie, w tym m.in.:
- Oprogramowanie: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto
- Pokładowe systemy obliczeniowe: Graphcore, ThinCi, Infineon
- Łączność: Autotalks, Valens
- Czujniki: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz