Firma Samsung Electronics zainstalowała ok. 440 wielkoformatowych ekranów LFD na prestiżowych targach IFA 2013, poświęconych branży elektroniki użytkowej. Ekspozycję można oglądać w dniach 6-11 września na terenach targowych Messe Berlin (Niemcy). Samsung wykorzystał największą tego typu instalację w historii firmy do przekazywania gościom targowym najważniejszych bieżących informacji kanałem udoskonalonej komunikacji wizualnej.
– Targi IFA 2013 będą festiwalem ekranów LFD – powiedział wiceprezes Jeong-hwan Kim, szef zespołu Enterprise Business Team w dziale Visual Display Business firmy Samsung Electronics. – Jako lider branży, od pięciu lat zajmujący czołową pozycję na światowym rynku ekranów LFD, firma Samsung Electronics stara się zachwycać klientów coraz lepszą jakością obrazu.
Samsung wykorzystał największą tego typu instalację w historii firmy do przekazywania gościom targowym najważniejszych bieżących informacji kanałem udoskonalonej komunikacji wizualnej. Ekrany LFD zostały zamontowane po obu stronach „Alei Odkryć” biegnącej przez środek hali wystawienniczej.
Ponadto Samsung zbudował ściany wideo składające się z 341 ekranów LFD o przekątnej 55 cali, na których zwiedzający mogą oglądać powiększenia produktów w lepszej ostrości i jakości obrazu. Ekrany LFD montowane na ścianach wideo posiadają wyjątkowo wąskie ramki, dzięki czemu zminimalizowano granice między poszczególnymi jednostkami.
Dodatkowo 22 ekrany LFD o przekątnej 75 cali zainstalowane w pozycji pionowej przy wejściu do każdej strefy targowej stworzyły system „cyfrowego oznakowania” lub punktów orientacyjnych dla gości targowych, dostarczając informacji na temat najważniejszych produktów w danej strefie. Ekrany LFD wzbogaciły także doznania wizualne zwiedzających, prezentując jednocześnie widok na całą halę wystawienniczą oraz przekazując obraz ze ścian wideo zamontowanych po obu stronach „Alei Odkryć”.
Za efekty wizualne odpowiada autorskie oprogramowanie do przekazu cyfrowego „MagicInfo”, dzięki któremu można szybko wiele obrazów wyświetlać na wielu różnych monitorach LFD uzyskując w jeden spójny przekaz.
Wcześniej do uzyskania podobnego efektu każdy ekran LFD wymagał odrębnego komputera. Teraz potrzebna jest znacznie mniejsza ilość sprzętu komputerowego, by użytkownik mógł z łatwością zarządzać filmami i obrazami wyświetlanymi jednocześnie na kilkuset monitorach.
Instalacja na targach IFA 2013 obejmuje największą liczbę ekranów LFD zamontowanych na tego typu wydarzeniu przez firmę Samsung. Na targach Shanghai Expo w Chinach w roku 2010 wykorzystano ok. 200 ekranów LFD.