Samsung Electronics ogłosił rozpoczęcie programu wymiany Note7 w Polsce. Oznacza to, że klienci mogą wymienić posiadane urządzenie na całkiem nowy egzemplarz Note7. Rozpoczęcie programu wymiany Note7 to konsekwencja podjętej 2. września przez Samsung decyzji o natychmiastowym wstrzymaniu sprzedaży i wysyłek Note7 po tym, jak dochodzenie potwierdziło problem z nielicznymi egzemplarzami baterii. Od momentu przeprowadzenia badania Samsung dołożył wszelkich starań, aby zapewnić najwyższą
jakość i kontrolę procesu produkcji ogniw. W oparciu o wyniki szczegółowego audytu, Samsung ma pewność, że problem z baterią został całkowicie rozwiązany w wymienianych urządzeniach Note7. Będą one ponownie dostępne dla użytkowników w Polsce począwszy od tego tygodnia.
Chociaż liczba zgłoszonych incydentów była niewielka, Samsung uznaje, że bezpieczeństwo klientów ma priorytet. Wraz z rozpoczęciem programu wymiany Note7 Samsung wprowadzi dodatkowe rozwiązania, które zapewnią bezpieczeństwo klientom i zachęcą użytkowników Note7 do jak najszybszej wymiany posiadanych urządzeń.
Aktualizacja oprogramowania baterii. Samsung zaktualizuje oprogramowanie wszystkich zamówionych w Europie w przedsprzedaży i dostarczonych do użytkowników urządzeń Note7, które ograniczy maksymalny poziom naładowania baterii do 60%. Zabezpiecza to urządzenia przed potencjalnym problemem z baterią. Oprogramowanie zostanie udostępnione użytkownikom urządzenia już w tym tygodniu, przy czym dokładny termin będzie zależny od poszczególnych rynków. Aktywne ograniczenie możliwości załadowania baterii do jej pełnej pojemności ma na celu zmniejszenie ryzyka występowania incydentów i równoczesne przekazanie klientom zdecydowanej informacji, iż powinni niezwłocznie wymienić posiadane urządzenia Note7 na nowe.
Sprawdzanie numeru seryjnego Note7. Klienci posiadający Note7, wprowadzając numer IMEI* na specjalnej stronie internetowej** mogą sprawdzić, czy ich egzemplarz pochodzi z partii przeznaczonej do wymiany.
Klienci, którzy wymienią posiadane urządzenia Note7 na nowe mogą mieć pewność, że wymienione urządzenie nie będzie miało problemów z baterią. Najszybciej można rozpoznać to po zaktualizowanej ikonie pokazującej poziom naładowania baterii. Każde urządzenie Note7, na którym ikona baterii w pasku powiadomień, na ekranie „Włączania zasilania” lub na ekranie „Always-On Display” wyświetla się na zielono, jest bezpieczne. Nowy interfejs z ikoną baterii wyświetlającą się na zielono będzie dostępny od tego tygodnia, przy czym konkretne terminy będą się różnić w zależności od poszczególnych rynków.
Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska komentuje: – Naszym priorytetem jest bezpieczeństwo klientów. Dlatego prosimy wszystkich użytkowników Note7 o ich wyłączenie oraz niezwłoczną wymianę na nowy egzemplarz. Jednocześnie pragniemy przeprosić naszych klientów za to, że nie sprostaliśmy standardom jakości produktu, jakich mogli oczekiwać od Samsung, a także dziękujemy im za zrozumienie i cierpliwość. Jesteśmy przekonani, że dzięki akcji wymiany posiadanych obecnie urządzeń Note7 użytkownicy będą mogli docenić korzyści użytkowania smartfonów najwyższej jakości. W celu poinformowania o dostępności nowego Note7, od dziś, 19 września będziemy bezpośrednio kontaktować się z tymi z Państwa, którzy przystąpili do programu oddając swój Note7.
* Numer IMEI został umieszczony z tyłu urządzenia Note7. Można go również znaleźć w ustawieniach Note7: Ustawienia > Informacje o urządzeniu > Stan > informacje IMEI
** Termin uruchomienia strony będzie różny na poszczególnych rynkach.