Fani produkcji telewizyjnych, filmowych i serialowych w najwyższej jakości mają powody do zadowolenia. Samsung Electronics ogłosił plan rozszerzenia współpracy z europejskimi dostawcami treści w standardzie HDR i Ultra HD. Już teraz na użytkowników najnowszych telewizorów Samsung czeka wiele atrakcyjnych, doskonałych jakościowo treści, tworzonych przez producentów takich jak Netflix czy Amazon, a oferta ta już niedługo się powiększy.
Firma Samsung od lat tworzy urządzenia zaawansowane technologicznie, aby spełnić najwyższe wymagania widzów. Dlatego też wszystkie tegoroczne modele z linii SUHD oraz UHD oferują obraz o bardzo wysokiej rozdzielczości, zaś wykorzystywana w telewizorach Samsung SUHD technologia Qunatum Dot pozwoliła znacznie udoskonalić odwzorowanie i bogactwo barw. Ponadto, telewizory Samsung SUHD i UHD obsługują standard HDR, który zapewnia szeroką rozpiętość tonalną oraz doskonałą widoczność detali nawet w zaciemnionych i rozświetlonych scenach.
Aby jednak móc cieszyć się najwyższym standardem rozrywki, potrzebne są, obok wysokiej klasy sprzętów, również treści w standardzie Ultra HD i HDR. Z myślą o tym, firma Samsung nawiązała współpracę z nadawcami tworzącymi lub emitującymi programy w wysokiej jakości, w tym z globalnymi liderami, takimi jak Amazon i Netflix. Teraz zaś dodatkowo rozszerzyła ją pod kątem zwiększenia liczby treści w standardzie HDR oraz podjęła kooperację z kolejnymi dostawcami.
– Cieszymy się z możliwości współpracy z renomowanymi dostawcami treści, którzy podobnie jak Samsung starają się realizować misję dostarczania użytkownikom najlepszej rozrywki – powiedział WonJin LEE, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Dzięki nowym materiałom zrealizowanym w technologii UHD i HDR, które w najbliższych miesiącach zadebiutują na europejskim rynku, będziemy mogli zaoferować użytkownikom więcej programów telewizyjnych i filmów w najlepszej jakości obrazu.
Firma Amazon jako pierwsza rozpoczęła dostarczanie programów zgodnych ze standardem HDR, obsługiwanym przez telewizory Samsung. Obecnie w ofercie nadawcy* znajdują się m.in cieszące się uznaniem i dużym zainteresowaniem produkcje, w tym Transparent, Man in the High Castle oraz Mozart in the Jungle. Z kolei Netflix od stycznia br. oferuje na polskim rynku chętnie oglądane seriale i filmy, takie jak Marco Polo, The Do-Over z Adamem Sandlerem czy The Ridiculous Six. Europejscy telewidzowie mogą oglądać powyższe produkcje w HDR za pomocą aplikacji Amazon Video* oraz Netflix, a do końca roku obie platformy udostępnią łącznie ponad 300 godzin programów w najwyższej jakości.
Kilku europejskich dostawców treści** również przymierza się do emisji treści Ultra HD i HDR. Jeszcze w tym roku Insight TV i RTVE zaoferują nowe usługi zgodne z tymi standardami, natomiast Arte i Sky wprowadzić mają na europejski rynek nowe usługi UHD. Z kolei dotychczasowi partnerzy firmy Samsung – CHILI, Infinity i Videoload – rozszerzą ofertę swoich usług Ultra HD o standard HDR na początku przyszłego roku.
*Usługa Amazon Video nie jest dostępna na wszystkich europejskich rynkach.
**Oferty dostawców treści różnią się w zależności od kraju.
Samsung na IFA 2016
Gości tegorocznych targów IFA zapraszamy do odwiedzenia stoiska Samsung Electronics, gdzie prezentowana będzie pełna oferta ekskluzywnego sprzętu audio i telewizorów marki Samsung. W specjalnej strefie QD Experience można będzie zapoznać się z technologią ekranów z kropek kwantowych. W innej części stoiska na przykładzie treści dostarczonej przez różnych partnerów firma zaprezentuje możliwości i inteligentne funkcje odbiorników typu Smart TV.
Stoisko Samsung Electronics na targach IFA 2016, zlokalizowane na Poziomie 2 City Cube Berlin, będzie czynne w dniach 2–7 września.