poniedziałek, 25 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Samsung: Telewizory napędzane innowacją

    Zobacz również

    Blisko 50 lat temu Samsung wprowadził pierwszy czarno-biały telewizor. Półwiecze to aż nadto, by przekonać się, jak wiele zmieniło się w kwestii telewizorów w naszych domach. Samsung od początku swojego istnienia skupia się na innowacjach i wyznacza trendy, które znajdują naśladowców na całym świecie. I to właśnie myślenie o przyszłości, innowacyjność oraz zaspokajanie naszych potrzeb są kluczem do zrozumienia filozofii rozwoju marki Samsung.

    - Reklama -

    Na innowacyjność globalnych firm, takich jak Samsung, składa się kilka elementów. Aby mówić o rozwoju, niezbędne są solidne podstawy, które umożliwiają wprowadzanie modyfikacji i udoskonaleń. Dzięki nim, rozwiązania i technologie, takie jak choćby sztuczna inteligencja, znajdują zastosowanie w produktach już dostępnych, w tym w telewizorach.

    Historia w pigułce
    Kilkudziesięcioletnia historia telewizorów Samsung to opowieść o technologicznej innowacji. W 1970 roku firma pokazała pierwszy czaro-biały telewizor, a 10 lat później widzowie mogli już oglądać świat w kolorach. Kolejnym kamieniem milowym było pojawienie się cyfrowych telewizorów z płaskimi ekranami (1998 r.). Następne dwie dekady przyniosły wiele zmian również w zakresie designu – m.in. pojawienie się dwukolorowego telewizora Samsung Touch of Colour (2008 r.), wprowadzenie zakrzywionych ekranów (2013 r.) czy pokazanie nowego podejścia do roli telewizora we wnętrzu za pośrednictwem niezwykłego The Frame (2017 r.). 2017 rok przyniósł także telewizory QLED, które wydobyły z obrazu to, co najlepsze, a w 2018 roku Samsung, jako pierwszy producent, wprowadził telewizor QLED 8K.

    Na przestrzeni tych wszystkich lat nie tylko zmieniały się parametry, takie jak rozdzielczość czy wielkość ekranu. Kolejną rewolucję przyniósł Internet. Pojawienie się telewizorów Smart TV w 2009 roku na zawsze zmieniło rolę tego dużego ekranu w naszym domu. W kontekście smarta i innowacji warto wspomnieć, że to, jak dziś wygląda i rozwija się ten ekosystem, jest zasługą polskiego zespołu R&D Samsunga, który opracowuje rozwiązania wdrażane następnie w telewizorach Samsung na całym świecie.

    Człowiek i sztuczna inteligencja

    Samsung przeznacza 22 mld dolarów na rozwój technologii, takich jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy łączność 5G. W 2018 roku Samsung Research, czyli ośrodek badawczo-rozwojowy działający w ramach Samsung Electronics SET, otworzył trzy centra Artificial Intelligence (AI) zlokalizowane w brytyjskim Cambridge, Toronto i Moskwie. Nowe ośrodki pracują nad rozwojem sztucznej inteligencji i badaniem potencjału tego rozwiązania w zastosowaniach konsumenckich, w tym w telewizorach.

    Z efektów tej pracy my – użytkownicy – już czerpiemy korzyści. Wraz w wprowadzeniem do sprzedaży pierwszego telewizora QLED 8K w 2018 roku Samsung także po raz pierwszy wykorzystał technologię Inteligentnego Skalowania do 8K, która działa w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Za sprawne i wydajne przetwarzanie obrazu odpowiada procesor Quantum 8K. Odgrywa on także kluczową rolę w procesie upscalingu i pozwala w czasie rzeczywistym wykorzystać pełny potencjał sztucznej inteligencji. Rozwiązanie to działa tak dobrze, że Samsung zdecydował się zaimplementować je w tegorocznych telewizorach QLED 4K, z tym, że jakość obrazu podnoszona jest do bliskiej 4K.

    ŹródłoSamsung
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Lenovo Głównym Partnerem konkursu Digital Excellence Awards 2024

    Lenovo, globalny lider w dostarczaniu innowacyjnych technologii, po raz kolejny nawiązał współpracę z CIONET Polska, w ramach której objął...