Firma uzyskała piątą lokatę w przeprowadzonym przez Interbrand rankingu 100 najlepszych globalnych marek. Wartość marki Samsung opiewa na 74,6 mld USD, czyli o 20% więcej niż w ubiegłym roku. Samsung Electronics potwierdził dziś swoją pozycję w pierwszej piątce marek wg rankingu Interbrand Best Global Brands 2021. Na liście najlepszych globalnych marek, ogłoszonej przez ogólnoświatową firmę konsultingową Interbrand, firma Samsung uplasowała się na piątym miejscu, a wartość jej marki wyniosła 74,6 mld USD,
czyli o 20% więcej niż w poprzednim roku. Firmie udało się nie tylko uzyskać imponujące wyniki finansowe, które osiągnęły poziom sprzed pandemii, ale aż o 20% podnieść wartość marki – to dwukrotnie wyższy wzrost w tym zakresie niż wynosi średnia dla najlepszych w tym roku 100 globalnych marek.
Firma Samsung już drugi rok z rzędu utrzymuje się w pierwszej piątce, a tegoroczny wzrost wartości jej marki jest najwyższy od 2013 roku.
Według Interbrand istotne czynniki, które przyczyniły się do wzrostu Samsung, to:
- przejście firmy na skupiony na klientach system zarządzania, czego dowodem było utworzenie nowego dedykowanego zespołu CX, który dba o najwyższą jakość doświadczeń klienta oraz stawia na pierwszym miejscu wyznawane przez nich wartości;
- nieustanne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym różnorodne kampanie będące owocem wizji CSR firmy, której motto to „Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”, a także ogólnofirmowe inicjatywy promujące zrównoważony rozwój, np. ekoopakowania telewizorów i program Galaxy Upcycling;
- wprowadzanie na rynek innowacyjnych urządzeń, w tym Galaxy Z Flip 3 5G, telewizorów Neo QLED i linii sprzętów AGD Bespoke;
- działania w zakresie opracowywania i inwestowania w rozwój zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI), 5G, a także tworzenia rozwiązań w dziedzinie motoryzacji i robotyki.
– To było niezwykle motywujące, gdy w ubiegłym roku nasza firma znalazła się w pierwszej piątce. Tak samo jest i teraz, kiedy osiągnęliśmy ogromny, dwucyfrowy wzrost – największy od 2013 r. – mówi YH Lee, CMO of Samsung Electronics. – Obiecujemy wykorzystać potencjał naszego skupionego na klientach modelu zarządzania i nadal słuchać tego, co nam komunikują. To nasz sposób odwdzięczenia się im za ogromne wsparcie, jakie okazali nam na całym świecie.
Interbrand szacuje wartość marek na podstawie wszechstronnej, wieloaspektowej analizy uwzględniającej wyniki finansowe, wpływ marki na decyzję o zakupie, a także konkurencyjność.
Poza wysoką lokatą w rankingu Interbrand, Samsung po raz drugi z rzędu zajął pierwsze miejsce w przeprowadzanym przez Forbes rankingu najlepszych na świecie pracodawców World’s Best Employers 2021. Oznacza to, że firma Samsung – globalna organizacja mająca pracowników i oddziały na całym świecie – po raz kolejny uznana została za najlepszego pracodawcę.
Każdego roku Forbes przeprowadza ankietę wśród ok. 150 000 pracowników z 58 krajów, którzy zatrudnieni są w firmach działających w wielu państwach i regionach. W tym roku poproszono uczestników badania o określenie, na ile są zadowoleni z reakcji ich pracodawców na COVID-19, a także o przyznanie im ocen w dziedzinach takich jak wizerunek, wpływ na gospodarkę, rozwój talentów, równouprawnienie pod względem płci oraz odpowiedzialność społeczna.