Firma Samsung Electronics Co., Ltd, ogłosiła podczas Międzynarodowych Targów Elektroniki Użytkowej i Sprzętu AGD w Berlinie – IFA 2012 – wprowadzenie w drugiej połowie bieżącego roku innowacyjnego kwadratowego wyświetlacza LED o proporcjach 1:1 oraz przezroczystego wyświetlacza typu „Gablota” z wbudowanym komputerem PC i głośnikami. Zaawansowane wyświetlacze dla klientów z sektora B2B mogą znaleźć zastosowanie między innymi w reklamie wizualnej jako idealne rozwiązanie do promowania
marek luksusowych. Nowe urządzenia mają umocnić pozycję firmy Samsung jako wiodącego dostawcy wyświetlaczy dla klientów biznesowych.
Kwadratowe wyświetlacze firmy Samsung o proporcjach 1:1 (UD22B) oraz przezroczyste wyświetlacze typu „Gablota” z wbudowanym komputerem PC i głośnikami (NL22B), to innowacyjne urządzenia pozwalające przedsiębiorcom na tworzenie zupełnie nowego rodzaju rozwiązań reklamowych dla handlu detalicznego oraz przestrzeni komercyjnej i publicznej. Prezentacja nowych wyświetlaczy, którą odbyła się na targach IFA 2012 w Berlinie, ma zaakcentować silną pozycję firmy Samsung na rynku producentów wyświetlaczy dla klientów biznesowych.
Innowacyjne wyświetlacze kwadratowe
Kwadratowe wyświetlacze LED firmy Samsung o przekątnej 21,6 cala i proporcjach 1:1 są alternatywą dla tradycyjnych wyświetlaczy o prostokątnym kształcie. Można je zestawiać w wielu konfiguracjach, co pozwala na tworzenie wciągających prezentacji wizualnych. Odległość jedynie 5,5 mm pomiędzy ramkami wyświetlaczy oraz zastosowanie cyfrowej pętli, umożliwiającej wyświetlenie jednego obrazu na maksymalnie 100 panelach, zapewnia użytkownikom komercyjnym swobodę projektowania dużych, artystycznych ścian wideo. Wyświetlacze można z łatwością łączyć ze sobą, tworząc kreatywne mozaiki, sześciany lub struktury trójwymiarowe złożone z wielu paneli. Dzięki wygodnej konfiguracji kwadratowych wyświetlaczy, przedsiębiorcy mogą łatwo tworzyć przykuwające uwagę klientów, interaktywne prezentacje wizualne w punktach sprzedaży i przestrzeni reklamowej.
Zastosowana w kwadratowym wyświetlaczu UD22B, przyjazna dla środowiska technologia bezpośredniego podświetlenia LED firmy Samsung, wytwarza mniej ciepła i ogranicza pobór prądu o ponad 30% w porównaniu z wykorzystywaną obecnie technologią wyświetlaczy LCD, umożliwiając ograniczenie kosztów użytkowania. Wyświetlacz UD22B oszczędza też energię przez dostosowanie jasności do warunków otoczenia, a użytkownicy mogą z łatwością zarządzać treściami przy pomocy oprogramowania Samsung MagicInfo.
Pierwszy w ofercie firmy Samsung przezroczysty wyświetlacz All-In-One typu „Gablota”
Przezroczysty wyświetlacz Samsung o przekątnej 22 cali (NL22B) skonstruowany jest jako wielofunkcyjna gablota wystawowa „wszystko w jednym” (All-In-One). Zapoczątkowuje on nową erę w cyfrowych rozwiązaniach reklamowych dla handlu. Cienki panel LCD pokrywający przezroczystą witrynę umożliwia dynamiczną interakcję obrazów i animacji z eksponowanym wewnątrz produktem. Trzy pozostałe boki gabloty zbudowane są z tafli szkła hartowanego w eleganckiej metalicznej obudowie, która nadaje wyświetlaczowi NL22B luksusowy wygląd.
Wyświetlacz NL22B znakomicie eksponuje produkty umieszczone wewnątrz gabloty. Można go wykorzystać jako samodzielne urządzenie wystawiennicze lub jako ekran o przekątnej 22 cali do instalacji w wideo ścianie. W przeciwieństwie do podobnych produktów o niskiej transparentności (5 proc.), które mogą przesłaniać towar, przezroczysty ekran firmy Samsung oferuje przeźroczystość na poziomie 15 proc., uwydatniając walory prezentowanych produktów. Ekspozycyjna gablota „wszystko w jednym” obejmuje wbudowany komputer PC, głośniki, podświetlenie LED oraz szybę ochronną. Dzięki niej przedsiębiorcy mogą sprawić, by interakcja z produktami podczas codziennych zakupów stała się dla klientów niezwykłym doświadczeniem.
Wiodący producent wyświetlaczy dla klientów biznesowych
Firma Samsung jest wiodącym dostawcą wyświetlaczy dla sektora B2B a jej rozwiązania obejmują m.in. produkty do wnętrz o podwyższonym standardzie. Specjalnie do takich miejsc inżynierowie firmy Samsung zaprojektowali wielkoformatowe ekrany LFD (o przekątnej 60 cali i większe) oraz inne wyświetlacze łączące wysoką jakość obrazu i elegancką, smukłą konstrukcję. Firma zamierza umacniać swoją pozycję w tej kategorii poprzez nawiązanie współpracy ze światowymi markami luksusowymi.
Samsung już odnosi sukcesy na tym polu, nawiązując współpracę z Gucci Timepieces & Jewelry. Na InfoComm 2012 obie firmy zaprezentowały efekty współpracy w postaci instalacji składającej się z kwadratowych i przezroczystych wyświetlaczy Samsung oraz luksusowych produktów firmy Gucci Timepieces & Jewelry. Na stoisku Samsung w trakcie targów IFA 2012 prezentowane są zaawansowane wyświetlacze wystawiennicze, które posłużą do odtworzenia rozwiązań wykorzystanych w przyciągającej uwagę przestrzeni sklepowej, zaprojektowanej przez firmę Samsung dla sklepów Gucci Timepieces & Jewelry.