Firma Samsung Electronics Polska do otrzymanych w tym roku nagród może dodać kolejną – „Kryształowe Godło” przyznane podczas Gali European Trusted Brands 2013. Wyróżnienia otrzymały marki, które cieszą się największym zaufaniem konsumentów. Polacy w kwestii zaufania do marek są zdecydowanie bardziej wymagający niż statystyczni Europejczycy – tak wynika z badań przeprowadzonych przez European Trusted Brands.
Wysoka jakość oferowanych produktów lub usług oraz wiarygodność marki to najistotniejsze czynniki decydujące o wyborze danej firmy. Duże znaczenie ma również fakt, czy znamy markę z własnego doświadczenia, a także to, czy firma rozumie potrzeby klientów. Co ciekawe, zaledwie 54% Polaków zwraca uwagę na to, czy firma bądź jej produkty są lokalne.
-Kryształowe Godło przyznane Samsung, traktujemy wyjątkowo, ponieważ nagrody wręczane na podstawie badań opinii konsumentów cieszą podwójnie. Nagroda pokazuje, że Samsung cieszy się bardzo dobrą opinią wśród Polaków i jest traktowany jako marka solidna, godna zaufania i odpowiadająca na potrzeby rynku – powiedział Olaf Krynicki , PR Manager, Samsung Electronics Polska.
Kryształowe Godło to nagroda wręczana markom, które zostały przez konsumentów najwyżej ocenione według 5 kryteriów: jakość, stosunek wartości do ceny, wizerunek, zrozumienie potrzeb klienta i społeczna odpowiedzialność. Każde kryterium oceniane było w pięciostopniowej skali, a o nagrodzie decydowała najwyższa liczba zdobytych punktów w poszczególnych kryteriach oraz ich całkowita suma.
Sondaż European Trusted Brands został przeprowadzony przez Reader’s Digest już po raz 13. W badaniu wzięli udział respondenci z 12 krajów: Belgii, Czech, Finlandii, Francji, Holandii, Niemiec, Polski, Portugalii, Rosji, Rumunii, Słowenii, Szwajcarii. W sumie 18 314 osób.