Podczas jubileuszowej, dziesiątej w Polsce Gali Supebrands uhonorowano 46 najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku. Samsung odebrał nagrody w pięciu kategoriach marek konsumenckich oraz wyróżnienie Business Superbrands. We wtorek, 27 maja, przedstawiciele świata biznesu, marketingu, kultury oraz show biznesu spotkali się na Gali Superbrands 2013/2014, by po raz kolejny wspólnie uczcić sukces najsilniejszych marek obecnych na rodzimym rynku.
W tym roku była to szczególna, bo jubileuszowa, gala organizowana z okazji 10-lecia projektu w Polsce.
Z tej okazji Nagrodę honorową Superbrands otrzymał Prezydent RP Aleksander Kwaśniewski, natomiast Agnieszka Holland i Roman Gutek zostali wyróżnieni nagrodami specjalnymi Instytutu Adama Mickiewicza i Narodowego Centrum Kultury.
Jesteśmy dumni, że możemy świętować 10-lecie projektu Superbrands w Polsce, tym bardziej, że zbiega się ono z trzema rocznicami ważnych wydarzeń, które zapoczątkowały transformację naszego państwa – Wolnej Polski, wstąpienia do NATO oraz wejścia do Unii Europejskiej. Te zmiany pozwoliły na rozkwit marek na polskim rynku. Gratuluję wszystkim laureatom i życzę dalszych sukcesów w budowaniu siły marek – powiedziała Monika Kowalewska, dyrektor projektu Superbrands Polska.
Samsung został wyróżniony nagrodami Superbrands w pięciu kategoriach elektroniki konsumenckiej – AGD, fotografia, RTV i audio, telefony i smartfony oraz komputery, oprogramowanie i akcesoria. Ponadto, marka otrzymała także tytuł Business Superbrands w kategorii sprzęt IT, urządzenia biurowe i dla biznesu.
Produkty AGD Samsung są znane i cenione przez Polaków za wysoką jakość wykonania oraz szereg innowacyjnych rozwiązań takich jak technologia Eco Bubble w pralkach, piekarniki z trybem Dual Cook czy funkcja No Frost w lodówkach. Sprzęt AGD Samsung produkowany jest między innymi przez podpoznańską fabrykę we Wronkach, która zaopatruje całą Europę i Afrykę Północną, a polskie Centrum Badawczo-Rozwojowe z czterema oddziałami (w Warszawie, Poznaniu, Łodzi i Krakowie) jest trzecim największym tego typu ośrodkiem firmy na świecie poza Koreą Południową.
– Otrzymanie nagrody Superbrands przez Samsung to dla nas wielki zaszczyt, zwłaszcza w jubileuszowej edycji konkursu, w której znaleźliśmy się w tak szacownym gronie laureatów. Świadczy to o sile marki, jaką udało się nam zbudować w ciągu 18 lat obecności na polskim rynku oraz o zaufaniu, jakimi obdarzyli nas konsumenci – mówi Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska.