Według najnowszych danych firmy badawczej IHS Markit udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów za II kw. 2019 roku wyniósł 31,5 procent. To najlepszy kwartalny wynik od 2013 roku. W Polsce Samsung niezmiennie zajmuje pozycję lidera z ponad 25 proc. udziałem[1] ilościowym w pierwszym półroczu br. W II kw. 2019 r. Samsung osiągnął 31,5 proc.[2] udziału w globalnym rynku telewizorów. To najwyższy kwartalny wynik od 6 lat.
- Dane za pierwsze półrocze 2019 r. są równie dobre – ponad 30 proc. udział w rynku globalnym to najlepszy wynik od 2013 r.
- Ponad 53 proc. to globalne udziały Samsunga w Q2 br. zarówno w segmencie telewizorów wielkoekranowych – 75 cali i więcej – jak i modeli premium w cenie od 2,5 tys. dolarów.
- Według danych Samsung, w Polsce po pierwszym półroczu firma jest liderem zarówno w ujęciu ilościowym (ponad 25 proc.), jak i wartościowym (ponad 32 proc.).
Tak dobre wyniki w dużej mierze są zasługą konsekwentnej realizacji strategii firmy, która postawiła na rozwój telewizorów QLED. Dzięki zastosowaniu nowych technologii, wraz z kolejną generacją tych produktów, widzowie mogą liczyć na coraz lepsze wrażenia wizualne.
– Telewizory QLED to dla nas kolejny etap rozwoju technologii LCD, która stanowi solidną podstawę. Tego typu ekrany cechują się wysoką trwałością, a dzięki zastosowaniu dodatkowych rozwiązań, takich jak Bezpośrednie Strefowe Podświetlenie, Ultra Szeroki Kąt Widzenia[3], 100% Natężenia Kolorów czy Inteligentne Skalowanie Obrazu do 4K lub 8K dajemy widzom gwarancję, że będą mogli cieszyć się świetną jakością obrazu i to w każdych warunkach oświetleniowych – komentuje Grzegorz Stanisz, szef działu RTV Samsung Electronics Polska.
W drugim kwartale 2019 roku firma Samsung wprowadziła do sprzedaży, także w Polsce, już drugą generację telewizorów QLED 8K, które nie tylko zaoferowały tak wysoką rozdzielczość, ale przyniosły również rozwiązanie kwestii słabszej jakości materiałów źródłowych. Dzięki zastosowaniu Inteligentnego Skalowania do 8K i wielu najnowszych technologii, widzowie mogą cieszyć się bardziej szczegółowym i wyrazistym obrazem, bowiem do poprawy jego jakości wykorzystana została sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe. W tym roku ta technologia trafiła także do modeli QLED 4K (Inteligentne Skalowanie Obrazu do 4K).