Bank otrzymał tytuł „Lidera rynku” w trzech kategoriach rankingu. Docenione zostały przede wszystkim działania społeczne realizowane przez bank oraz te, na rzecz promowania różnorodności i inkluzywności. Ten sam tytuł Santander Bank Polska zdobył również za produkty i usługi cyfrowe, które oferuje swoim klientom. Ranking Euromoney Market Leaders to nowy ranking tworzony przez magazyn Euromoney. W projekcie, międzynarodowy zespół analityków, stosując rygorystyczną metodologię, tworzy globalny indeks liderów bankowości
i finansów w wielu różnych kategoriach, by zwrócić uwagę na te banki, które wyróżniają się na tle konkurencji. Są one klasyfikowane w przedziałach z jednym z trzech oznaczeń: „Lider rynku”, „Wysoko oceniany” lub „Godny uwagi”.
– European Green Deal czy powiązany z nim pakiet regulacji Sustainable Finance wymagają od sektora finansowego dostosowania swojej działalności do celów środowiskowych czy społecznych. Niezależnie jednak od dyrektyw unijnych, w obecnych czasach, dla każdej firmy i korporacji powinno być jasne, że w ich działalności nie może się już liczyć wyłącznie wynik finansowy, bo równie duże znaczenie ma to, czy jest on osiągany w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. W Santander Bank Polska od wielu lat działania z zakresu ESG są integralnym elementem strategii biznesowej. Ogromną satysfakcję daje nam fakt, że te działania i zmiany, które wprowadzamy, takie jak np. zobowiązanie do zaprzestania finansowania od 2030 r. spółek energetycznych, w których przychód pochodzący z produkcji energii z węgla przekracza 10 proc. mają wymierne rezultaty z korzyścią dla środowiska i społeczności. Tym bardziej cieszy mnie, że takie podejście zyskało międzynarodowe uznanie – mówi Katarzyna Teter, menedżerka Zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i ESG w Santander Bank Polska.
Zestawienie działań z obszaru CSR podejmowanych przez bank można znaleźć w „Raporcie ESG” na stronie internetowej esg.santander.
W rankingu „Euromoney Market Leaders” Santander Bank Polska został również zakwalifikowany do grona liderów rynku, w kategorii „Digital solutions”, za rozwiązania cyfrowe, z których klienci banku mogli korzystać w minionym roku.
– Rok 2022 był kolejnym, w którym intensywnie pracowaliśmy nad nowymi rozwiązaniami cyfrowymi. Rozwijaliśmy usługi związane ze zdalnym bankowaniem i płatnościami dla wszystkich grup naszych klientów. Tak, aby mogli zadbać o swoje finanse jeszcze łatwiej, wygodniej i w pełni zdalnie. Rozbudowaliśmy naszą platformę cyfrową o nowe funkcje, w tym także niebankowe, które ułatwiają np. załatwianie spraw urzędowych. Docenienie przez magazyn ekspertów i analityków magazynu Euromoney jest dla nas potwierdzeniem, że realizowana przez nas strategia zaangażowania w rozwój bankowości cyfrowej jest słuszna i zgodnie z nią, w tym roku będziemy proponować klientom Santander Bank Polska kolejne rozwiązania, które mamy nadzieję przeniosą ich doświadczenia cyfrowe na jeszcze wyższy poziom – komentuje Piotr Hibner, dyrektor Santander Digital w Santander Bank Polska.
Oprócz głównego wyróżnienia, twórcy rankingu docenili również bankowość korporacyjną Santander Bank Polska, która otrzymała tytuł „Wysoko oceniony”.