W obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.
Digitalizacja łańcuchów dostaw staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu organizacji, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Z analiz Deloitte („2023 telecom industry outlook”) wynika, że w minionym roku firmy w tym sektorze koncentrowały się przede wszystkim na dostarczaniu klientom zaawansowanej łączności i wyższej wydajności, jednocześnie zwiększając wartość i konkurencyjność. Z kolei opracowania KPMG („Supply chain trends 2024: The digital shake-up”) pokazują, że w 2024 roku, szeroko pojęta branża technologiczna mierzy się przede wszystkim z wyzwaniami takimi jak przejrzystość i widoczność w łańcuchach dostaw, a technologie muszą jej zapewniać m.in. szczegółowy wgląd w relacje z dostawcami i lokalnymi oddziałami.
Obsługujący sieci z ponad 2,5 miliardami użytkowników w ponad 180 krajach i 40% światowego ruchu mobilnego poza Chinami, koncern Ericsson odczuł w pewnym momencie potrzebę jednakowej, technologicznej bazy, dla wszystkich swoich procesów planowania i logistyki. Odpowiedzią okazało się oparte na chmurze rozwiązanie SAP IBP, które integruje możliwości planowania biznesowego w obrębie różnych zastosowań, poprawia zdolność firm do przewidywania ryzyka związanego z łańcuchem dostaw i oferuje rozwiązania będące odpowiedzią na wyzwania z tego zakresu.
Dzięki SAP IBP Ericsson będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planowania, jednocześnie poprawiając czas reakcji w ramach procesów związanych ze sprzedażą, operacjami, zasobami i planowaniem zapasów. Umożliwi to firmie dalsze skupienie się na wprowadzaniu innowacji i poprawie efektywności kosztowej. Zdolność do przewidywania i zaspokajania popytu w zwinny sposób ma kluczowe znaczenie dla szeregu firmowych celów biznesowych. Wybór SAP IBP wynika z wieloletniego partnerstwa, w ramach którego SAP wspiera wizję Ericsson, polegającą na zapewnieniu nieograniczonej łączności na całym świecie.
– W kontekście digitalizacji łańcuchów dostaw kluczowe jest wykorzystanie cyfrowych możliwości integracji danych w całej organizacji. Ważne jest, aby każdy dział w firmie zaangażowany w planowanie łańcucha dostaw korzystał z jednego zestawu danych. Z badań przeprowadzonych przez SAP wynika, że aż 34 procent managerów uważa brak standaryzacji rozwiązań IT i aplikacji za główne wyzwanie w obszarze łańcuchów dostaw, a 26 proc. zauważa problemy związane z izolacją informacji między działami. Wspólna, technologiczna platforma wspierająca planowanie logistyczne i wymianę informacji w obrębie tych procesów stanowi kluczową potrzebę dla naszych klientów, zwłaszcza dla firm o globalnym zasięgu, jak Ericsson. Wybór odpowiednich narzędzi technologicznych przekłada się na zwiększenie elastyczności i zaufania, co umożliwia budowanie odpornych łańcuchów dostaw i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Nasza wieloletnia współpraca z Ericssonem, w tym ostatni wybór SAP IBP for Supply Chain, jest kolejnym istotnym krokiem we wspieraniu firmy w procesie cyfryzacji łańcucha dostaw oraz w umacnianiu jej pozycji jako jednego z liderów na światowym rynku telekomunikacyjnym – mówi Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.