TVP nie pokazuje reklam wirtualnego operatora telefonii komórkowej Mobilking przy programach dla dzieci. Do Rady Reklamy napływają skargi na reklamówki Mobilkinga – pisze Gazeta Wyborcza.
– Przyjęliśmy tę reklamę warunkowo. Naszym zdaniem kobiety mogą się poczuć nią dotknięte – mówi Michał Kaliński z biura reklamy TVP.
– Otrzymujemy liczne skargi na reklamy Mobilkinga. Osoby prywatne zarzucają im, że powielają negatywne stereotypy na temat kobiet i naruszają ich godność – mówi Juliusz Braun, szef Związku Stowarzyszeń „Rada Reklamy”. Według niego Rada Reklamy ma wystąpić do reklamodawcy z prośbą o wyjaśnienia jeszcze w tym tygodniu. Skarg nie otrzymała natomiast Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Tomasz Rudnicki, prezes firmy Mobile Entertainment Company działającej pod marką Mobilking powiedział – Nasze reklamy utrzymane są w tonie humorystycznym. Stoimy na stanowisku, że kobiety nie powinny wykonywać ciężkich prac fizycznych przeznaczonych dla mężczyzn. Jeśli chcą, mogą to robić, ale wolelibyśmy, żeby tego nie robiły. Ten punkt widzenia wynika z tego, że kochamy kobiety.
Mobilking twierdzi, że kieruje ofertę do prawdziwych mężczyzn. Operator oferuje serwisy sportowe i erotyczne. Do zestawów z kartą SIM dołącza fotos z rozebraną kobietą. Jak twierdzi szef Mobilkinga, grupą docelową są po prostu mężczyźni. Niezależnie od wieku, wykształcenia, zasobności portfela czy stanu cywilnego. Mogą pracować w fabryce albo na uczelni. To facet, który kocha sport, docenia urodę kobiet i lubi rozrywkę.
Tomasz Szlendak z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, powiedział – Część mężczyzn jest sfrustrowana tym, że w ciągu ostatnich kilkunastu lat kobiety coraz aktywniej wchodzą na rynek pracy. Są to wykształceni i stosunkowo dobrze zarabiający mężczyźni z dużych miast, którzy nie do końca radzą sobie z faktem, że ich przełożonymi są kobiety. Poprawność polityczna oraz ich wychowanie i ogłada nie pozwalają im na co dzień wyrażać swego niezadowolenia z tego powodu, ale taka reklama może do nich przemawiać – uważa Szlendak.
Więcej o ofercie operatora można przeczytać w artykułach: „Ruszyła sprzedaż starterów Mobilking” i „MobilKing operator dla prawdziwego twardziela”.
Przypominamy, że w tym roku wirtualny operator chce sprzedać co najmniej 200 tys. zestawów. Czy mu się to uda?