Z jakiego obszaru przybywają użytkownicy do wybranej lokalizacji? Gdzie mieszkają i gdzie pracują osoby odwiedzające Twój sklep? Jaki jest ich profil demograficzny i behawioralny? Czy odwiedzają podobne, konkurencyjne miejsca? Korzystając z ulepszonej wersji Selectivv Viewer firmy Selectivv odpowiedź na te pytania staje się prosta. Narzędzie wykorzystywane pierwotnie przy planowaniu kampanii reklamowych zyskało nowe funkcjonalności.
Dzięki temu rozszerzone analizy zachowań użytkowników smartfonów i tabletów mogą być wykorzystywane nie tylko w marketingu, ale również przez sektor handlowy, bankowość czy nieruchomości.
Nowe funkcjonalności Selectivv Viewer
Nowe narzędzie umożliwia określenie zasięgu danej lokalizacji (catchment area, z której przybywają użytkownicy). Pozwala na analizę stref dziennych i nocnych użytkowników, czyli obszarów gdzie mieszkają i gdzie pracują. Umożliwia także określenie profilu demograficznego i behawioralnego odwiedzających. Celem Selectivv Viewer jest lepsze poznanie zachowań użytkowników w realnym świecie i podejmowanie lepszych decyzji biznesowych.
Monitoring wielu lokalizacji pozwala na odkrywanie obszarów wspólnych dla klientów własnych i konkurencji. Dzięki temu możemy np. określić miejsca, w których warto zawalczyć z innymi markami o klientów, a także miejsca gdzie takie akcje nie będą skuteczne. W efekcie możemy zaoszczędzić budżet oraz lepiej zaplanować działania komunikacyjne i marketingowe.
– Wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych Klientów, to oni korzystając z poprzedniej wersji narzędzia podpowiadali nam kolejne rozwiązania. – mówi Dominik Karbowski co-CEO Selectivv. – Do tej pory możliwe było poznanie potencjału inwestycyjnego czy reklamowego danego obszaru. Przyszły właściciel sklepu czy lokalu mógł sprawdzić profil użytkowników i dzienną ilość osób przebywających w badanym miejscu. Firmy mogły planować kampanie mobilne i outdoorowe. Nie dla wszystkich naszych Klientów było to wystarczające. Właściciele czy zarządzający obiektami usługowo-handlowymi szukali rozwiązania pozwalającego odkrywać i monitorować zachowania oraz nawyki osób odwiedzających. My daliśmy im coś więcej, analizę klientów w konkurencyjnych lokalizacjach.
Przygotowane przez Selectivv narzędzie daje nowe możliwości analityczne, niedostępne przy zastosowaniu wcześniejszych rozwiązań, takich jak automatyczny system rozpoznawania numerów rejestracyjnych czy angażujące klientów pozyskiwanie kodów pocztowych przy kasach. Wymienione metody umożliwiają zbieranie przydatnych informacji o klientach, ale dają węższy kontekst, a w efekcie słabsze wyniki. Z kolei badania ankietowe są kosztowne, a respondenci nie zawsze odpowiadają zgodnie z prawdą (deklaratywność). Selectivv Viewer 2.0 posiada wszystkie zalety wymienionych rozwiązań, a dodatkowo jego kompleksowość umożliwia monitorowanie konkurencji oraz czerpanie realnych korzyści na podstawie informacji o jej klientach. Dodatkową wartość dla użytkowników narzędzia stanowi odniesienie swoich wyników sprzedażowych z danego okresu do wyników konkurencji, np. porównując liczbę osób odwiedzających nasz punkt oraz obiekty innej sieci. Porównując zmiany w czasie, możemy dowiedzieć się czy zmienił się zasięg tych punktów i profil użytkowników odwiedzających te miejsca.
Jak skorzystać z narzędzia?
Narzędzie umożliwia samodzielną analizę danych. Z jednej strony możliwe jest porównywanie danych historycznych z ostatniego roku, kwartału, miesiąca czy tygodnia w odniesieniu do wybranej lokalizacji/grup lokalizacji, z drugiej – w ramach narzędzia – można zamówić usługę Geotrapping i otrzymać dane za interesujący nas okres. Do wyboru mamy możliwość monitorowania jednego punktu, ale także wielu, dowolnie wybranych lokalizacji. Dzięki temu błyskawicznie uzyskujemy dane o lokalizacji i użytkownikach ją odwiedzających, adekwatnie do naszych potrzeb.
Działanie Selectivv Viewer 2.0 jest oparte na autorskiej usłudze Selectivv Geotrapping. Dzięki niej możliwe jest połączenie danych o lokalizacji z analizą danych o użytkownikach smartfonów i tabletów.
Narzędzie dostępne jest na stronie dmp.selectivv.com
Poznając zachowania, nawyki oraz charakterystykę klientów, a także monitorując działania konkurencji, możliwe jest podejmowanie lepszych decyzji biznesowych: bardziej racjonalne planowanie kampanii mobilnych i działań outdoorowych, realizowanie działań zwiększających zaangażowanie odbiorców, większa sprzedaż produktów i usług. Rozszerzenie funkcjonalności narzędzia jest odpowiedzią na potrzeby firm, dla których analiza zachowań użytkowników w świecie offline, stanowi podstawę biznesu. Selectivv Viewer jest pierwszym oprogramowaniem typu self-service firmy Selectivv, która zapowiada dalszy rozwój linii produktów SaaS (software as a service).