wtorek, 18 lutego, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Sen, seks i smartfony – nowy raport Gemius

    Zobacz również

    Według danych GUS przeciętny czas snu wynosi 8,5 godziny, jednak najnowszy raport Gemius „Sen, seks i smartofony” ujawnia, że deklaracje często rozmijają się z rzeczywistością. Ile tak naprawdę śpią Polacy? Jak często badani korzystają z telefonów w nocy? Które aplikacje zyskują na popularności po zmroku? Czy seniorzy sięgają po treści dla dorosłych? Co łączy sen, seks i smartfony?

    - Reklama -


    Raport „Sen, seks i smartfony – o interakcjach z mediami w czasie, gdy wszyscy śpią” przygotowany został w oparciu o dane pochodzące z panelu badawczego Gemius. Wnioski z analizy prezentowane były podczas Festiwalu Insightów i Innowacji INSUMMIT 2024 przez autora raportu, Mateusza Chariasza.

    Czy Polacy faktycznie śpią tyle, ile deklarują?
    Zgodnie z danymi GUS przeciętny czas snu wynosi 8,5 godziny. Jednak przedstawiona w raporcie analiza aktywności nocnej użytkowników smartfonów wskazuje, że rzeczywisty czas bez aktywności na telefonie to średnio 7 godzin i 15 minut. Aż 66% badanych korzysta z telefonu w godzinach nocnych (22:00-6:00), a co czwarta osoba pozostaje nieaktywna przez mniej niż 5 godzin, co sugeruje, że znaczna część użytkowników nie zapewnia sobie wystarczającej przerwy od ekranów.


    Jakie treści dominują w nocy?
    Analiza wskazuje, że w nocy użytkownicy najczęściej konsumują treści związane z erotyką, kulturą i rozrywką, podczas gdy za dnia wybierają informacje, biznes i finanse. Noc sprzyja bardziej osobistym i emocjonalnym wyborom treści, a także dłuższemu zatrzymywaniu się przy wybranych kategoriach. W tym czasie częściej sięgają po materiały, które nie są narzucane przez algorytmy i reklamy, lecz odzwierciedlają ich indywidualne potrzeby.


    Erotyka jako dominująca aktywność nocna
    Najczęściej konsumowaną kategorią treści nocnych są materiały erotyczne. Choć główną grupę odbiorców stanowią osoby w wieku 19-59 lat, to raport ujawnia, że 15% seniorów (60-75) również korzysta z tego typu treści. Udział ten jest taki sam, jak w przypadku udziału tej grupy w ruchu aplikacyjnym na komunikatorach.


    Cyfrowa intymność i potrzeba bliskości
    Zauważalny jest wzrost popularności w godzinach nocnych komunikatorów, takich jak Messenger czy WhatsApp. Jednocześnie osoby oglądające treści erotyczne ponad dwukrotnie częściej tuż po ich konsumpcji przechodzą do aplikacji służących do komunikacji. Może to sugerować potrzebę nawiązania kontaktu, poszukiwania bliskości i relacji międzyludzkich po zetknięciu się z cyfrową formą intymności.

    ŹródłoGemius
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja może zwiększyć globalne PKB nawet o 7proc. – czy centra danych nadążą?

    Według danych Golden Sachs generatywna AI w ciągu dekady może podnieść roczną wydajność pracy w firmach o 1,5 proc....