poniedziałek, 23 grudnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Senior w świecie smartfonów

    Zobacz również

    Nowy smartfon to fajny prezent pod choinkę. Ale czy dobry dla babci lub dziadka? Oczywiście, że tak. Seniorzy coraz częściej korzystają z nowoczesnych narzędzi i mediów cyfrowych, czego potwierdzeniem prawie 19 000 starszych osób uczestniczących w naszych kursach online.

    - Reklama -

    Mamy dla nich też specjalny poradnik. Mam na myśli publikację „Witaj w świecie smartfonów!”, która jest przygotowana dla wszystkich początkujących, ale szczególnie zachęcamy do podesłania go seniorom. Powstał na bazie doświadczeń z edukacyjnych warsztatów stacjonarnych i webinariów internetowych dla seniorów. Dowiedzą się z niego m.in. jak powiększyć czcionkę w telefonie, połączyć się z internetem, jak korzystać z SMS-ów głosowych, ściągnąć przydatne aplikacje czy zarządzać kontem w aplikacji Mój Orange. Poradnik to też pretekst do rozmowy z bliskimi o zagrożeniach w świecie cyfrowym i o tym jak nie dać się nabrać na „metodę na wnuczka” czy fałszywe SMS-y. Poradnik dostępny jest na naszej stronie internetowej dla seniorów, na której znajdują się też filmy edukacyjne i instruktażowe „Orange Ekspert dla seniora”.

    Cyfrowa szkoła dla seniorów

    i seniorki, którzy chcą poznać bliżej możliwości smartfonów zapraszamy na webinary „Mój pierwszy smartfon”. Nowe kursy pojawią się w nowym roku, ale już teraz można obejrzeć nagrania z ubiegłorocznych zajęć dla poczatkujących i dla zawansowanych na platformie www.abcsenior.com.

    Ankieta wśród naszych kursantów pokazała, że potrzebna jest platforma edukacyjna z nagranymi lekcjami, aby można było powtórzyć materiał czy obejrzeć lekcje, na której było się nieobecnym. Dlatego w tym roku uruchomiliśmy na platformie ABC senior stronę z nagranymi kursami. Można obejrzeć 20 nagrań z warsztatów. Z tej możliwości skorzystało już ponad 1000 osób.

    Na prośbę seniorek i seniorów, którzy powiedzieli nam jakich nowych umiejętności cyfrowych potrzebują – uruchomiliśmy kurs dla zaawansowanych. W programie: korzystanie z czata GTP, backup danych, QR kody czy montaż filmów. Wzięło w nim udział ponad 8 600 uczestników. Natomiast na kursie dla początkujących w cyfrowej szkole ABC senior uczyło się ponad 10 300 osób. W sumie to prawie 19 000 osób starszych i kolejny rekord. W ubiegłym roku w kursach online uczyło się ponad 6 500 osób.

    Dodam, że kursy wpisane są w program dnia wielu seniorek i seniorów Uniwersytetów III Wieku, klubów seniora czy domów opieki. Często uczestnicy wspólnie w grupach zasiadają przed ekranem, aby ze swoimi smartfonami poprzechodzić wraz z trenerami wszystkie zadania.

    Warsztaty dla seniorów w realu

    Dla tych, którzy lubią się uczyć bardziej analogowo mamy też spotkania w realu. Seniorów i seniorki zapraszamy do Miasteczek Orange, naszych siedzib w większych miastach, gdzie nasi trenerzy i wolontariusze prowadzą zajęcia „Teraźniejszość to cyfrowa przyszłość”. W tym roku w całej Polsce zorganizowaliśmy 13 takich spotkań, w których udział wzięło 345 seniorów. Dodatkowo prowadziliśmy też kursy stacjonarne w salonach, na Uniwersałach III Wieku. W sumie w zajęciach stacjonarnych wzięło udział prawie 500 osób.

    To bardzo praktyczne zajęcia, na których seniorzy mogą przejść z trenerami przez wybrany temat, poćwiczyć na swoim telefonie, dopytać wolontariuszy, którzy towarzyszą im na warsztatach. A potem wystarczy tylko zastosować zdobytą wiedzę w praktyce w codziennym życiu.

    Certyfikat OK SENIOR

    Po raz kolejny salony Orange uzyskały certyfikat OK Senior. To certyfikat przyznawany przez Krajowy Instytutem Gospodarki Senioralnej. Oznaczane są nim produkty, usługi i miejsca, które spełniają oczekiwania starszych klientów. Gwarantuje, że odpowiadają one na rzeczywiste wymagania seniorów.

    Znak OK SENIOR otrzymuje się na podstawie audytów, które obejmowały analizę dokumentów, wywiady z pracownikami oraz badania „tajemniczego klienta”. Seniorzy wcielili się w role klientów i sprawdzali salony w różnych miastach. Oceniali obsługę, zachowanie pracowników, sposób komunikacji, dostępną ofertę i wyposażenie salonów. Posiadamy też certyfikat OK SENIOR dla infolinii. Cieszymy się, że badanie po raz kolejny potwierdziło, że obsługa Orange w salonach i na infolinii dobrze odpowiada na potrzeby seniorów.

    ŹródłoOrange
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Hakerzy łupią Polaków. Kradną pieniądze i konta w mediach społecznościowych

    30 proc. Polaków doświadczyło kradzieży lub próby wyłudzenia danych osobowych. W tej grupie do blisko połowy przypadków wykradzenia wrażliwych...