czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Seniorzy korzystają z dobrodziejstw ICT, aby komunikować się z młodszymi pokoleniami.

    Zobacz również

    Nowe badanie przeprowadzone przez Ericsson ConsumerLab w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że seniorzy korzystający z telekomunikacji czują się wzbogaceni, bardziej świadomi i młodsi, oraz pozostający w bliższym kontakcie z innymi i ze społeczeństwem.
    Jest to pierwsze pokolenie seniorów, którzy w starszym wieku potrafią korzystać z telekomunikacji w szerszym zakresie. Osoby używające technologii czują się wzbogacone, bardziej świadome i młodsze,

    - Reklama -

    oraz pozostające w bliższym kontakcie z innymi i z życiem społecznym. Krótko mówiąc, odczuwają poprawę jakości życia. Badanie wykazało, że korzystanie z telekomunikacji pomaga zmniejszyć przepaść pokoleniową w sposób, jakiego nie doświadczyły poprzednie pokolenia. Dzieci i wnuki mogą dzielić się swoją wiedzą technologiczną, ucząc i wspierając swoich rodziców i krewnych, a także tworząc wspólny grunt w swoich relacjach.

    Wraz z coraz bardziej powszechną obecnością technologii w dzisiejszej codzienności, cyfrowy podział narasta nie tylko między pokoleniami, lecz także w obrębie grupy osób w starszym wieku, gdzie większość nie opanowała jeszcze obsługi smartfonów, tabletów i innych nowości.

    Największy wpływ na motywację seniorów do korzystania z nowych sposobów komunikacji mają między innymi dzieci i wnuki. Wiadomości tekstowe trafiły do tego pokolenia dzięki jego młodszym krewnym. Takie zmiany wpływają na spadek ilości wysyłanych e-maili i częstotliwość komunikacji głosowej, ponieważ seniorzy odkrywają, że młodsze pokolenie woli porozumiewać się za pomocą wiadomości tekstowych.

    Dzięki dużemu ekranowi i łatwemu w obsłudze interfejsowi, tablet to atrakcyjne urządzenie dla osób w wieku 65-75 lat, i ma szanse na większą popularność w tej grupie.

    Wideorozmowy dopiero wchodzą do użytku wśród badanych seniorów.

    Ann-Charlotte Kornblad, Starszy Doradca, Consumer Insights w Ericsson ConsumerLab, mówi: – Uważają, że to idealne, proste w obsłudze narzędzie, które pozwala im rozmawiać z przyjaciółmi i rodziną. Umożliwia również dzielenie się szczegółami i wydarzeniami z życia.

    Ericsson ConsumerLab przeprowadziło 30 rozmów z seniorami w wieku od 65 do 75 lat w okolicach San Francisco, oraz osiem dodatkowych rozmów w domu.

    ŹródłoEricsson
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...