Najpierw giełda, potem komórki i rozbudowa dotychczasowej sieci – takie plany ma na przyszły rok spółka telekomunikacyjna Sferia. Wyniki spółki za trzeci kwartał pokazują z jednej strony wzrost przychodów, z drugiej zwiększenie straty z działalności podstawowej (EBITDA).
Przychody wyniosły 9,4 mln zł – to o blisko 4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2006 r. Strata wyniosła 10,7 mln zł, gdy w całym 2006 r. był to poziom 12,8 mln zł.
Zarząd spółki jest jednak nastawiony optymistycznie. Według niego straty to efekt dużych inwestycji. Rośnie liczba abonentów Sferii (na koniec trzeciego kwartału około 59 tys. wobec ok. 44 tys. w grudniu 2006 r., a szacunki mówią o 70-75 tys. klientów pod koniec roku).
Debiut Sferii jako operatora mobilnego ma nastąpić już w 2008 r. W przyszłym roku Sferia chce wejść na rynek telefonii stacjonarnej w nowych regionach, m.in. w Łodzi, Katowicach, Krakowie i Poznaniu. Na kwiecień zaplanowała też poszerzenie oferty o usługi przedpłacone.