Shumee uruchomiło system rekomendacji oparty o sieciową propagację autorskich treści pomiędzy znajomymi. Dzięki temu marki budują wiarygodny przekaz, a klienci zyskują wymierne korzyści. W pierwszych tygodniach partnerzy programu ‚shumeesz i masz’ zbudowali ponad 1 mln zasięg w mediach społecznościowych. Konsumenci coraz mniej wierzą reklamie.
A trend związany z wykorzystaniem możliwości analitycznych w połączeniu z systemami i platformami udającymi ludzi w najbliższym czasie jeszcze spotęguje niewiarę w autentyczność i uczciwość treści komercyjnych.
Ale ludzie wierzą ludziom, a jeszcze bardziej znajomym. 85% Polaków1 rekomenduje produkty i usługi znajomym. A informacje rozchodzące się pomiędzy indywidualnymi osobami zwiększają efekt sprzedażowy innych działań o 15%2. W efekcie 85% firm3 wykorzystujących marketing rekomendacji przyznaje, że jest to skuteczna metoda pozyskania nowych klientów.
shumeesz i masz
Shumee bazując na propagowaniu wiadomości „w kręgu znajomych” uzyskuje najwyższą możliwą wiarygodność oraz zauważalność komunikatów.
W ramach programu ‚shumeesz i masz’ firmy mogą nagradzać kodami rabatowymi osoby, które polecą ich produkty lub usługi swoim znajomym na shumee i udostępnią to w innych kanałach społecznościowych. Za udostępnienie postu z unikalnym # – Klient otrzymuje w aplikacji shumee kod rabatowy do wykorzystania na zakupy.
Kampania shumee rozchodzi się od znajomego do znajomego za pomocą serwisów społecznościowych – uruchamia reakcję łańcuchową. Dodatkowo shumee współpracuje z osobami aktywnymi w kanałach social media, budującymi znaczne zasięgi. Każdy ze współpracujących z shumee influencer’ów przygotowuje na bazie dostarczonych mu materiałów i założeń osobistą, indywidualną treść, dopasowaną do oczekiwań swoich odbiorców.
– Coraz więcej przykładów na świecie pokazuje, jak dużą siłę mają strategie oparte o tzw. word of mouth marketing, w szczególności budowane w oparciu o media społecznościowe. Tacy giganci, jak np. Starbucks, opierają swoją komunikację na budowaniu społeczności i wykorzystywaniu systemu polecania do nagradzania lojalnych Klientów. Dzięki temu właśnie Starbucks wydaje na marketing nie więcej niż 1% przychodów firmy – mówi Szymon Midera, szef shumee.
W pierwszych tygodniach funkcjonowania ‚shumeesz i masz’ z programu skorzystały marki z różnych branż:
- Top Secret
- Troll
- ALE Active Live Energy
- DobreWino.pl
- Restauracja ‚Jak pragnę wina’ z Warszawy
– Widzimy pierwsze bardzo pozytywne efekty naszego programu rekomendacji. W ciągu kilku tygodni za pośrednictwem użytkowników i przy wsparciu influencerów zbudowaliśmy realny zasięg komunikacji dla marek Top Secret i Troll na poziomie blisko 0,5 mln zł, a pojedynczy użytkownik skutecznie dotarł do około 100 swoich znajomych – dodaje Midera.
Co daje udział w programie?
- nowych klientów na bazie autentycznych rekomendacji
- zasięg komunikacji poprzez autorskie treści publikowane przez użytkowniów i influencerów
- lojalność Klientów – przyznając kody rabatowe i zachęcając do kolejnych zakupów
- wiarygodność marki poprawiając efektywność wszystkich działań sprzedażowych
- możliwość sondowania opinii użytkowników i otwarty dialog z klientami
System rekomendacyjny to przykład na wykorzystanie siły marketingu rekomendacji i krok shumee w stronę pełnej funkcjonalności nowoczesnego, wygodnego ekosystemu zakupowego z funkcjami e-commerce zarówno dla firm, jak i indywidualnych użytkowników i docelowo dla firm. Program będzie wspierał w mierzeniu faktycznych efektów rekomendacji za pomocą tzw. refferal linków.
Shumee dostępne jest w formie aplikacji mobilnej w sklepach Google Play i AppStore, a także w wersji webowej (RWD). W sumie z platformy shumee skorzystało już ponad 20 tys. osób. W social mediach już ponad 1 mln osób miało okazję zetknąć się w informacją o shumee.