Dokładnie rok temu shumee wystartowało z wersją testową społecznościowej aplikacji mobilnej. Od tej pory przeszło transformację i dziś jest platformą zakupową, którą odwiedziło przeszło 110 tys. osób, zarejestrowało się około 400 sprzedawców, wystawiając blisko 3 tys. produktów. shumee dziś to platforma zakupowa oparta o ocenę wystawionych produktów. Pozycja produktu na shumee zależy od liczby głosów oddanych na niego przez użytkowników.
– Był to rok cennych doświadczeń, ciągłej nauki i zmian. Wystartowaliśmy testowo z aplikacją społecznościową, dziś mamy pełnowartościową platformę zakupową na www i aplikacji. Wciąż dodajemy nowe funkcje i realizujemy kolejne pomysły – mówi Szymon Midera, szef shumee. – Tworzymy przyjazne miejsce gdzie klienci mogą prosto i wygodnie znaleźć i kupić interesujące ich przedmioty, bazując na głosach społeczności. Miejsce, w którym sprzedawcy indywidualni i firmowi bez zbędnych kosztów mogą wystawić przedmioty nowe i używane płacąc jedynie prowizję w przypadku sprzedaży – dodaje Midera.
shumee zapewnia sprzedawcom prosty proces wystawiania produktów, niską prowizję za sprzedaż bez dodatkowych kosztów, wszystkie bezpieczne formy płatności i pełną mobilność w oparciu o www i aplikację.
Na shumee można aktualnie znaleźć blisko 3 tys. produktów wystawionych przez około 400 sprzedawców indywidualnych i firmowych. Społeczność zakupowa shumee oddała już w sumie przeszło 115 tys. głosów wyrażając swoją opinię o produktach i poleceniach.
shumee tworzy niewielki, ale ambitny zespół. Łączymy doświadczenie ze świeżym spojrzeniem, różnorodne umiejętności i zainteresowania. Od strony technologicznej wspiera nas Goodylabs rozwijając zarówno naszą aplikację jak i serwis www – mówi Midera.
shumee wystartowało z aplikacją mobilną na systemy Android i iOS 29 marca 2017 r. proponując proste funkcje społecznościowe jak polecanie produktów, usług, wydarzeń i artykułów oraz zadawanie pytań sondujących opinie.
W okresie wakacji 2017 r., czyli przed startem wersji e-commerce, shumee wraz z partnerami uruchomiło program rekomendacyjny. Klienci firm działających w programie otrzymywali kody rabatowe w zamian z polecenie danej marki z shumee swoim znajomym w mediach społecznościowych. Partnerami shumee były takie marki, jak m. in Top Secret, Troll, DUKA i Pizza Portal. Dzięki poleceniom dla partnerów shumee udało się wygenerować zasięg ok. 1,5 mln użytkowników w social mediach.
Serwis www wraz z funkcją sprzedaży i kupna ujrzał światło dzienne w czwartym kwartale zeszłego roku. W sprzedażowy start shumee zaangażowało się kilkadziesiąt osób cieszących się dużą popularnością na Instagramie i innych mediach społecznościowych, m.in. dzięki temu z informacją o shumee w social mediach spotkało się do tej pory ok. 3 mln osób.
Bezpieczeństwo i szybkość transakcji na shumee gwarantuje współpraca ze znanym dostawcą rozwiązań płatniczych – Dotpay.
Od początku tego roku shumee skoncentrowało się na przebudowie swojego www bazując na dotychczasowych doświadczeniach i zebranych opiniach. Do tej pory zmiany objęły m.in. rozbudowę kategorii zakupowych, możliwość definiowania przecen i darmowej wysyłki, uproszczenie serwisu i umożliwienie zakupów bez rejestracji.
– Ciągle szukamy nowych rozwiązań i wprowadzamy je w życie. W tym roku poza dalszym rozwojem shumee budujemy ekosystem sklepów w modelu dropshippingowym. Działa już pierwszy z nich lovelymee.com. Kolejne wdrożymy na początku kwietnia. Dzięki temu zyskujemy twarde doświadczenia w świecie e-commerce i dywersyfikujemy nasze działania – dodaje Midera.
Za kilka dni na shumee pojawią się kolejne ważne funkcje, jak możliwość wystawiania wielu sztuk jednego produktu i koszyk zakupowy. Serwis zostanie też w pełni przystosowany do urządzeń mobilnych co pozwoli na korzystanie z shumee na telefonach komórkowych nie tylko poprzez aplikację. W następnych krokach shumee przygotuje rozwiązanie pozwalające na zaciąganie produktów z plików lub integrację z popularnymi platformami, na których tworzone są e-sklepy.