Nasze bezpieczeństwo w sieci zależy nie tylko od tego, jak dostawcy treści, firmy i organizacje, dbają o nasze bezpieczeństwo, ale w równie dużym stopniu także od nas samych – użytkowników sieci. Jak pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez UPC, Polacy z jednej strony deklarują, że mają wiedzę na temat bezpieczeństwa w sieci, z drugiej strony nie podejmują żadnych działań chroniących ich oraz ich bliskich w internecie.
59 proc. badanych osobiście napotkało zagrożenia podczas surfowania online, a jednak 51 proc. nie wie, że już standardowy pakiet bezpieczeństwa zawiera bezpieczne przeglądanie stron www oraz ochronę tożsamości w internecie.
Większość Polaków, bo aż 64 proc., obawia się o swoją prywatność w sieci. Jednocześnie aż 30 proc. badanych nie wie nawet czy zezwoliła firmom i organizacjom na zbieranie informacji na swój temat (tzw. cookies).
UPC w swoich działaniach już od dawna zwraca uwagę, że wiedza i świadomość użytkowników Internetu jest kluczowa dla bezpiecznego surfowania po sieci. Internauci swoim zachowaniem nie tyko przyczyniają się do tego, iż Internet staje się miejscem bezpiecznym i pozytywnym, ale również dzięki wiedzy i świadomości na temat zagrożeń chronią siebie i swoich bliskich. UPC, także w ramach inicjatyw realizowanych w ramach DBI, dzieli się wiedzą z zakresu bezpieczeństwa w sieci i – mając świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoich klientów – zachęca ich, aby szczególną uwagę zwracali na to, co robią w sieci i w jaki sposób z niej korzystają.
W tym roku do podnoszenia kompetencji w tym zakresie razem z UPC Polska zachęca Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej – zachęcamy do obejrzenia wideo