środa, 27 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Sieć Idea ułatwiła akcję ratunkową GOPR

    Zobacz również

    Dzięki dobrej współpracy Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel z Beskidzką Grupą Górskiego Pogotowia Ratowniczego oraz wykorzystaniu usług lokalizacyjnych w sieci Idea w ostatni poniedziałek 5.07.br. uratowano dwie osoby zaginione w jaskiniach beskidzkich.

    - Reklama -

    „Każdego roku jest wiele tego rodzaju wypadków i dzięki dobrej współpracy ze służbami ratowniczymi, udaje się nam z sukcesem wykorzystać usługi lokalizacyjne telefonii GSM do szybszego ratowania ludzkiego zdrowia i życia” – mówi Sławomir Wilk, dyrektor Okręgu Katowice Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel.

    Jak wyglądał przebieg akcji ratowniczej:
    * 5 lipca br. o godzinie 15.45 Beskidzka Grupa GOPR otrzymała informację o zaginięciu 2 osób w rejonie jaskiń beskidzkich, które wyszły 4 lipca br. o 12.00.
    * O 16.30 ratownik Jacek Wachowski po zebraniu informacji i stwierdzeniu, że zaginione osoby posiadają telefony w sieci IDEA nawiązał kontakt z centrum operatora w południowej Polsce w celu określenia rejonu, z którego nadano ostatni sygnał z telefonów komórkowych tych  ludzi. Gdy trwała weryfikacja danych równocześnie grupy ratowników przygotowywały się do wyjścia. Ustalono, że ostatni sygnał łączności był nawiązano z rejonu Jaskini Trzy Kopce.
    * Tam też udali się ratownicy GOPR i około godziny 20.15 odnaleźli zaginionych, którzy bez odpowiedniego sprzętu i światła od  ponad doby przebywali w jaskini.

    Dzięki sprawnej współpracy oraz szybkiej reakcji udało się uniknąć kolejnej tragedii w górach, a telefon komórkowy uratował ludzkie życie!

    W załączeniu informacja na temat tej akcji GOPR podana przez portal Onet.pl w dn. 6.07.br.
    http://info.onet.pl/946314,11,10,120,686,item.html

    źródło: Idea

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: Rosnące koszty życia sprawiają, że chętniej korzystamy z przedświątecznych wyprzedaży

    69% konsumentów na świecie korzysta z wyprzedaży na Black Friday 64% kwestionuje rzeczywistą wartość promocji 45% martwi się, czy będzie w...