Samsung Electronics Co., Ltd., wiodący dostawca rozwiązań dla mobilnych sieci szerokopasmowych przedstawił na kongresie Mobile World Congress 2014 „Smart Media Networks”, doskonałe rozwiązanie przeznaczone do przesyłania mobilnych treści w erze inteligentnych urządzeń. W sieciach Smart Media Networks zastosowano technologię Smart CacheTM firmy Samsung, która pozwala zwiększyć prędkość pobierania plików przez użytkownika końcowego i drastycznie zmniejszyć ilość
przesyłanych danych w sieci typu „backhaul”. Dzięki umieszczeniu serwera współdzielonej pamięci cache w stacji bazowej, znajdującej się najbliżej abonenta mobilnego, użytkownicy końcowi mogą korzystać z szybszego dostępu do popularnych treści multimedialnych. Mobilni operatorzy z radością przyjęli Smart CacheTM, ponieważ zapewnia on wysoką jakość przekazywanych treści za pomocą telefonu komórkowego w silnie zurbanizowanych obszarach.
Samsung wprowadza też nowoczesne technologie przekazywania treści do sieci mobilnych. Współpraca firmy z Akamai Technologies, światowym liderem rozwiązań CDN zaowocowała powstaniem narzędzia „Web Acceleration”, kompleksowo optymalizującego zawartość stron internetowych oraz ustawiającego hierarchię przesyłu mobilnych danych, a więc porządkującego transfer danych do użytkownika końcowego. Samsung zademonstrował, jak dzięki połączeniu dwóch technologii, urządzenie klienta końcowego może błyskawicznie ładować strony internetowe, nawet w zatłoczonym środowisku radiowym.
Poza technologią pamięci typu cache w węzłach mobilnych sieci, Samsung zaprezentował narzędzie analityczne dla operatorów sieci mobilnych. Narzędzie to jest przeznaczone do szukania przyczyn pogorszenia jakości przekazu wideo metodą analizy warunków sieciowych oraz treści wideo otrzymywanych przez użytkownika końcowego. Wyniki tej analizy przekazywane są operatorowi. Prezentacja pokazała, w jaki sposób narzędzie firmy Samsung automatycznie śledzi w sieci element, który powoduje obniżenie jakości przekazu wideo i usuwa ten problem.
– Samsung oczekuje, że 'Smart Media Networks’ zapewnią użytkownikom końcowym lepsze doświadczenia mobilne a zarazem będą najbardziej wydajnym i inteligentnym środkiem dla operatorów mobilnych, umożliwiającym obsługę coraz większej liczby treści multimedialnych w ich sieciach – powiedział Sam Baker, Wiceprezes i Dyrektor Grupy Marketingowej w Networks Business w Samsung Electronics – Samsung zamierza kontynuować inwestycje w takie rozwiązania, które są przydatne przy przekazywaniu treści w sieci mobilnej.
Liczba danych mobilnych nieustannie wzrasta. Ostatnie badania pokazały, że ponad połowę przekazywanych treści stanowią zapisy wideo i dlatego operatorzy na całym świecie poszukują sposobów budowy wydajnych sieci przesyłowych. Samsung, dysponując rozwiązaniem Smart Media Networks, jest gotowy na spełnienie tych potrzeb.