Brytyjscy konsumenci wolą obniżyć swoje wydatki związane z żywnością, niż zrezygnować z dostępu do sieci. Tak przynajmniej sugerują badania. Wyniki niektórych, na przykład przeprowadzonych w Szkocji, wskazują, że Internet i sieci komórkowe odgrywają coraz większą rolę w społeczeństwie. Według Sky News, obok żywności, konsumenci są skłonni ograniczyć także plany wakacyjne i wyjścia do restauracji.
Sky News Online podkreśla słowa analityka Michaela Garlanda, który wspomniał o ostrożniejszym podejściu konsumentów do wydatków i kosztów. Jak podkreśla analityk, rosnące koszty pracy, żywności, paliw i elektryczności sprawiają, że kupujący są wiele ostrożniejsi w swoich wyborach.
Z drugiej strony, jak sugerują badania, dostęp do sieci coraz mocniej zaczyna być postrzegany jako podstawowa potrzeba, a nie luksus. Szczególnie w nowoczesnym, cyfrowym świecie.
Tymczasem Badania Clydesdale Bank ujawniły, że 92.7% Szkockich konsumentów zrezygnowałoby z Internetu jedynie w ostateczności. Podobne badania przeprowadzone w roku 2009 wykazały, że takie podejście prezentowało 75% Szkotów.