Na konferencji prasowej w San Francisco, jeden z menedżerów Google zajmujących się platformą Android, wyraził rozczarowanie wynikami sprzedaży płatnych aplikacji dla tego systemu. Pomimo tego, że Android stanowi bardzo rozwojową platformę dla różnego rodzaju oprogramowania, firma przyznaje, że użytkownicy kupują bardzo niewiele aplikacji typu premium. A więc sprzedaż w Android Market rozczarowuje.
Okazuje się, że jednym z problemów jest kwestia dokonywania płatności. Google zależy na tym, by dokonywane one były przy użyciu systemu płatności wdrażanego przez firmę, jak również przy wykorzystaniu aplikacji giganta z Mountain View. Chodzi zatem o stosowanie opcji in-app payment, czyli dokonywania opłat z poziomu danej aplikacji.
Twórców aplikacji zachęca się również do wykorzystywania książki adresowej Google, tak by dzielenie się aplikacjami było łatwiejsze dla użytkowników. Ważne jest również o dodawanie kontaktów ze źródeł takich jak konta Gmail czy Facebook.
Zdaniem przedstawiciela Google, Erica Chu, zachęcanie deweloperów do zarabiania pieniędzy za tworzone oprogramowanie jest kluczową sprawą dla sukcesu aplikacji na platformę Android. Jak podkreślono, jeśli nie ma dochodu, wówczas twórcy oprogramowania przeniosą się na inne systemy.
hmmm
nom, ja też zależę do tych użytkowników, którzy nigdy nie wydaliby ani jednej złotówki dla jakiegokolwiek programu. No, niestety, niestety, ale taka jest prawda….