Slovak Telekom, największy operator multimedialny Słowacji, członek międzynarodowej korporacji Deutsche Telekom Group, zlecił firmie Ericsson świadczenie usług zarządzanych zapewniających obsługę centrum operacji sieci stacjonarnej oraz operacji i utrzymania w terenie. Na mocy tej pierwszej w Słowacji umowy firmy Ericsson w sprawie usług zarządzanych 100 pracowników Slovak Telekom zostanie od 1 października przeniesionych do Ericssona.
Ruediger J. Schulz, Chief Operating Officer Network and IT, Slovak Telekom, mówi: – Wiemy, że firma Ericsson zdobyła ogromne doświadczenie w dziedzinie przenoszenia i przekształcania realizując ponad 300 kontraktów dotyczących usług zarządzanych na całym świecie. Dzięki temu, że nasi pracownicy w Słowacji dołączą do globalnego zespołu 50 000 specjalistów firmy Ericsson w dziedzinie usług, pracujących w 180 krajach, nasza firma zdobędzie cenną wiedzę i będzie mogła się rozwijać oraz świadczyć najwyższej jakości usługi swoim klientom.
Marian Bezak, prezes oddziału firmy Ericsson w Słowacji, mówi: – Usługi zarządzane to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku, ponieważ operatorzy zdają sobie sprawę z korzyści, jakie daje możliwość pełnego skoncentrowania się na sprzedaży i marketingu usług dla swoich klientów zamiast na technologii. Ta umowa umożliwia nam rozszerzenie działalności w Słowacji przez pozyskanie wiedzy i doświadczenia pracowników Slovak Telekom. Uważamy ją za kolejny etap długoterminowej partnerskiej współpracy między firmami Slovak Telekom i Ericsson.
Aktualnie Ericsson obsługuje sieci, z których korzysta ponad 2 miliardy abonentów, i zarządza sieciami, które mają ponad 800 milionów abonentów na całym świecie.
W ubiegłych latach firma zainwestowała 1 miliard USD w narzędzia, metody i procesy umożliwiające klientom utrzymywanie kosztów na niskim poziomie, a jednocześnie dające największe możliwości pracownikom i użytkownikom.
Ericsson będzie zarządzać Centrum Operacji Sieciowych Slovak Telekom i operacjami w terenie z 12 oddziałów na obszarze Słowacji, a także zapewni serwis prewencyjny i interwencyjny sieci.