(Network Management Center) to centrum zarządzania siecią, czyli miejsce, w którym gromadzona jest informacje o aktualnym stanie sieci. Podstawowym zadaniem NMC jest szybkie reagowanie na stany awaryjne pojawiające się w sieci, a także prowadzenie analiz w trybie ciągłym w celu wyeliminowania problemów sieciowych mogących wpływać na jakość świadczonych usług.
Istotnym elementem umożliwiającym szybkie lokalizowanie błędów w sieci jest graficzny interfejs użytkownika (GUI). Zapewnia on odwzorowanie stanu całej sieci. Każdy z elementów sieci jest reprezentowany przez obiekt graficzny oraz odpowiednią nazwę. Baza danych gromadzi informacje ze wszystkich elementów sieci, umożliwiając tworzenie kompleksowych analiz. Systemy zarządzania zintegrowane są ze ścianą graficzną.
Ściana graficzna w NMC ma na celu ułatwić oraz usprawnić zarządzanie siecią. Dzięki wizualizacji stanu sieci na dużym panoramicznym ekranie, obsługa dyżurująca w centrum 24 godziny na dobę może w szybki i skuteczny sposób dokonywać analizy aktualnego stanu węzłowych urządzeń, punktów transmisyjnych, elementów sieci. Na ekranie prezentowana jest aktualna konfiguracja sieci z uwzględnieniem takich elementów jak centrale MSC oraz MTX, HLR, BSC, węzły urządzeń transmisyjnych oraz kluczowe trakty transmisyjne. Uszkodzenia mające różne priorytety są identyfikowane przez kolory przypisywane do odpowiadających im alarmów. Obecnie „jedno” spojrzenie na ścianę graficzną daje wystarczająco dużo informacji, aby stwierdzić co dzieje się w sieci. Ściana graficzna zbudowana jest z modułów dużej rozdzielczości. Każdy moduł może pełnić rolę pojedynczego ekranu, jak również części składowej większego obrazu.